معاون صید و بنادرماهیگری گلستان از رهاسازی بیش از ۲ هزار قطعه انواع ماهیان خاویاری در آب‌های ساحلی استان خبر داد.

رهاسازی بیش از ۲ هزار قطعه ماهی خاویاری

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  مهندس محسن یحیایی معاون صید و بنادرماهیگری استان گفت: طی فصل صید 96 و 97 ، دو هزار و 20 قطعه از انواع ماهیان خاویاری نارس، با نظارت کارشناسان معاونت صید استان و ناظرین پره مستقر در جایگاه های صید پره، در آب های ساحلی استان رهاسازی شد.

وی ادامه داد: در فصل صید امسال گونه تاسماهی 84 درصد، چالباش 12 درصد، دراکول2 و 6 دهم درصد، فیل ماهی 8 درصد و شیب 1 درصد از صید ضمنی ماهیان خاویاری غیر استاندارد ( ماهیانی که به بلوغ نرسیدند) را به خود اختصاص داده است.

مهندس محسن یحیایی گفت: 73 درصد از ماهیان رهاسازی شده دارای طول کمتر از 40 سانتی متر و 27 درصد دارای طول بین 41 الی 80 سانتی متر بوده اند.

وی با تاکید بر اهمیت ذخایر ماهیان خاویاری افزود: ذخایر ماهیان خاویاری در سال های اخیر به دلیل تخریب محیط زیست دریای خزر و فشار بیش از حد روی این منابع در شرایط پایداری قرار ندارند و در حال حاضر از منابع کمیاب محسوب می شوند.

وی در خصوص ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در دریای خزر گفت: ماهیان خاویاری که به فسیل های زنده جهان معروفند در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قراردارند و از سال ۲۰۱۱ به مدت ۵ سال صید آنها ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار