رئیس هیات فوتبال شهرستان کردکوی:

رئیس هیات فوتبال شهرستان کردکوی گفت: مهترین دلیل عقب ماندگی فوتبال شهرستان بی توجهی به فوتبال پایه طی سالیان اخیر بود است.

بی‎توجهی برخی‎ها، فوتبال کردکوی را در سراشیبی سقوط قرار داد/ عدم اتحاد ورزشی‎ها آب سردی بر پیکره بیجان فوتبال کردکوی است + تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شهرستان کردکوی، از دیرباز مهد پرورش استعدادهای نهان و ناب و قطب اصلی ورزش استان در اکثر رشته های ورزشی از جمله فوتبال بوده اما علی رغم داشتن این گنجینه غنی استعداد، همواره بدلیل کم توجهی و گاه بی توجهی مسئولین و کمبود حمایت و امکانات نتوانسته شاهد شکوفایی آنچه که لایق آن می باشد گردد.

نتایج ضعیف نمایندگان شهرستان در رقابت های استانی، عدم حضور بازیکنان در رده های بالای بازیگری در سطح کشور حاصل مدیریت و برنامه ریزی ناصحیح تمامی دوره ها بوده است.

تشکیل تیم فوتبال منتخب نوجوانان شهرستان بهانه ای شد تا به سراغ سید یاور عقیلی رئیس جوان هیات فوتبال شهرستان کردکوی رفته و آخرین وضعت فوتبال شهر را از زبان وی بشنویم. ماحصل گفتگو با ایشان را با هم می خوانیم:

مشروح گفتگو بدین شرح است:

سال 96 برای فوتبال کردکوی چگونه گذشت؟

ضمن عرض ادب و احترام خدمت جامعه ورزش بالاخص خانواده بزرگ فوتبال شهرستان کردکوی و تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از سلامت و موفقیت و اعتلای دوباره فوتبال کردکوی

سال ۹۶ باتموم فراز و نشیب های زیادش و باتموم خوبی ها و بدی های آن برای فوتبال کردکوی از چند منظر قابل رسیدگی و عنوان در این مجال اندک می باشد. از بعد فعالیت و ساختار اجرایی هیات فوتبال و دیگری از نظر تیم ها و باشگاه ها و مدارس فوتبال شهرستان:

در بعد ساختاری هیات به لطف و عنایت خدا و یاری دوستان و سروران که بی منت و از سرمایه شخصی وقت گرانبهای خودشونو برای اصلاح ساختار بیمار فوتبال کردکوی گذاشتن، از سال ۹۵ که افتخار مسئولیت و خدمت به جامعه فوتبال شهرستان نسیب اینجانب گردید با هدف های معین شده و برنامه مدون سعی در تحول اساسی که ابتداً نیاز به اصلاح زیرساختهای سخت افزاری بوده با کمک حامیان مالی و کمک های بی دریغ مردم شهرستان که به واقع نشان داده اند که هر زمانی دست های جامعه ورزش که صدای صداقت در آن نهفته باشد را به گرمی می‌فشارند چیزی قریب به ۴۰ میلیون تومان صرف خرید لوازم اداری مانند کامپیوتر و دستگاه ۳ کاره چاپ و پرینتر و اسکنر و خرید فکس و ملزومات برقی و تجهیز وسایل اداری مثل میز و صندلی و نیز خرید یک دستگاه چمن زن آلمانی و نیز بازسازی رختکن و حمام و سرویس های بهداشتی ورزشگاه بعد سالها نصب جایگاهای تبلیغاتی و بیلبورد در حد توان و نیز انجام مهمترین هدف مجموعه یعنی ساخت و نصب نیمکت حرفه ای با هزینه تقریبی ۱۵ میلیون تومان و اجرای پروژه نورافکن ورزشگاه که تاکنون ۵۰ درصد با ارزش تقریبی ۲۰ میلیون عملیات اجرائی آن بدست هیات فوتبال با مشارکت بخش خصوصی و کمک های مردمی صورت گرفته و چندین خرید و تجهیز بزرگ و کوچک دیگر که در این مقال نمیگنجد.

در بعد فنی و تشکیلاتی فوتبال مهمترین هدف مجموعه ما علاوه بر حمایت معقول و در حد توان از تیم های قدیمی و ریشه دار شهر و تیمهای جدید که به عنوان نمایندگان فوتبال شهرستان در سطح استان و کشور در حال خدمت به جوانان این شهر می باشند، مهمترین هدف گمشده و شاید عامل اصلی نابودی این رشته ریشه دار و پرافتخار شهرستان بی توجهی به فوتبال پایه که پشتوانه فوتبال منطقه و کشور با استعدادهای بی شمار و بی نظیری که در این شهر بوده، سعی در اصلاح و اجرای درست برنامه های اعلامی کشور در سطوح پایه و مدارس فوتبال نمودیم که باز هم از ایده عالها و استاندارهای واقعی فاصله بسیار و گاها غیر واقع داریم.

سال 97 را برای فوتبال شهرستان چطور می بینید؟

سال ۹۷ در واقع سال بازدهی چند طرح و هدف ابتدایی که خدمتتون عنوان نمودیم خواهد بود. سال تکمیل پروژهای سخت افزاری و تجهیز کامل ورزشگاه و مهمترین برنامه اجرایی این هیات از ابتدای ساخت این مجموعه با حمایت های جناب رسولی رئیس اداره ورزش شهرستان و پیگیری های شبانه روزی و ۳ ساله دکتر طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان که به واقع فرزند لایق این شهر برازنده ایشان می باشد دین خودشونو به شهر پدری و زادگاه خودشون با اجرای پروژه چمن مصنوعی با ارزش تقریبی ۱ میلیارد تومان و نیز در کنار چمن مصنوعی احداث مجموعه جاده سلامت که به واقع سال های قبل حق مردم این شهرستان بوده با پیگیری های صورت گرفته و دستور اجرای آن انشاالله تا چند ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

در بعد فنی مهمترین هدف در سال ۹۷ مذاکره برای کسب اولین سهمیه کشوری با حمایت رئیس و دبیر پرتلاش هیات فوتبال استان و مسئولین شهری و استانی بخصوص مدیرکل ورزش و جوانان که نامه نگاری های اجرایی آن صورت گرفته که حتما انقلابی اساسی در آینده فوتبال پرافتخار کردکوی که چند سال از اصل خویش فاصله گرفته ایجاد خواهد کرد. همانگونه که در شهرهای همجوار وجود تیمهایی در سطح لیگ های کشوری رونقی دوباره به فوتبال نداشته شان داده است.

تیم المپیاد شهرستان با سر و صداهای زیادی تشکیل شد، هدف از تشکیل این تیم چه بوده است؟

همانگونه که عنوان گردید مهترین دلیل عقب ماندگی فوتبال شهرستان بی توجهی به فوتبال پایه طی سالیان اخیر بود است. برای همین مقصود در ابتدا با دعوت از مربی جوان و پرافتخار شهرمون جناب نیک نژاد عقیلی که باتوجه به سن کم چندین قهرمانی لیگ استان در کلکسیون افتخاراتشان است را برای تشکیل تیم منتخب شهرستان که تنها راه نجات و دیده شدن دوباره فوتبال می باشد، اتحاد و همدلی تمامی تیم های منطقه در قالب تیم منتخب کردکوی بوده که شاید در حال حاضر هیچ تیمی بدلیل پتانسیل کم بازیکن ممتاز همانند گذشته این شهر توان رقابت با شهرهای استان را ندارند.

در واقع هدف از تشکیل این تیم اعلان به جامعه فوتبال شهرستان برای اتحاد و برادری و همدلی برای رسیدن به جایگاه واقعی فوتبال این شهر در سطح استان و کشور می باشد. اما متاسفانه در همین مقال ناملایمات و عدم همکاری بعضی از مدیران و مربیان تیم های شهر همانند آب سردی بر پیکره بیجان فوتبال کردکوی بود. عدم واگذاری و هماهنگی و اعزام بازیکنان تیم های خود و یا چوب لای چرخ گذاشتن برای این تیم با تماس های شبانه خودشان یا مریبانشان و برهم زدن ذهنیت بازیکنان نوجوان که هنوز توانایی تحلیل تخیلات این عزیزان را ندارند باعث زحمت بیشتر مجموعه اجرایی تیم گردید.

مهمترین مشکل فوتبال شهرستان در سال های اخیر؟

همانگونه که عنوان گردید مهترین مشکلات و معضلات فوتبال شهرستان کم توجهی و شاید بی توجه ایی به مقولات سخت افزاری و فوتبال پایه بوده است. متاسفانه عدم مدیریت صحیح طی سالیان گذشته، عدم از خودگذشتی بزرگان و عدم پیگیری های مسئولان منطقه در بعد امکانات چیزی قریب به چندین سال از منطقه شرق استان عقب افتادیم.

وقتی دیده می شود شهرهایی از شرق گلستان که هیچ سابقه فوتبالی در مقابل سبقه پرافتخار فوتبال کردکوی که زمانی آقایی فوتبال مازندران را مینمود سال هاست که از برکت زمین های چمن باکیفیت و مصنوعی توانستند شیوه نوین آموزش و ترقی فوتبالی خودشونو جلو برده به طوری که اکنون میتوان عنوان نمود شهرستان گنبد چندین سال فاصله ایجاد نموده با فوتبال ما وقتی از ۶ رده مسابقات پایه استان ۵ عنوان قهرمانی بدست می آورد این حاصل تفکر اشتباه و منیت های مدیرانی در ورزش و فوتبال منطقه بوده که در کوچیکترین اتفاقات ورزشی حاضر به اتحاد برای سربلندی نام کردکوی نبودند.

شما نگاه کنین بزرگانی همانند گل چشمه، غفاری ها ووو… حاضر شدن بخاطر نام گنبد از منیت های شخصی با اون همه سابقه بگذرند و در قابل نام گنبد متحد گردند که اکنون ثمره آن را دارند می بینند.

معضل بعدی شاید نبود حامیان مالی خوب در منطقه می باشد؛ ما طی این دو سال در حوزه بانوان با درایت خانم کیانی راد نایب رئیس هیات و مربی ارزندمون‌ سرکار خانم مقدم راد دو بار سهمیه زیر گروه کشوری در فوتسال بانوان بدست آوردیم یا تیم پرافتخار پدیده ولاغوز در فوتسال که متاسفانه بدلیل نبود حامیان مالی خوب از شرکت در این مسابقات انصراف دادند.

آیا حضور در این مسابقات باعث رونق ورزش شهر ما نمی شود؟ آیا شهرهای بسیار کوچیکتر همجوار ما بخاطر توان مالی بیشتری از ما از ماست که در تمامی این میادین حاضر می شوند یا نبود اتحاد و همدلی بین ما مدیران و ورزشی هاااا؟؟ آیا وقت آن نشده بزرگان و مسئولان یکبار از دایره میز مدیریتی خود خارج شوند و پای عمل و کار برایند تا شاهد شکوه دوباره ورزش منطقه بخصوص فوتبال باشیم.

برنامه های شما برای رشد فوتبال شهرستان کردکوی؟

شاید در کنار مسولان بنده و بدنه هیات فوتبال به میزان توانایی خود نیز مسئولیت و برنامه هایی باید داشته باشیم که بحمدالله در بعد سخت افزاری تا حدود زیادی این مهم حاصل شده که با احداث چمن مصنوعی و تکمیل پروژه روشنایی و پروژکتور این امر کامل گردد اما در بعد فنی و فوتبالی ضمن احترام به همه تیم های حاضر و تمامی تلاش های صورت گرفته از سوی آنها همواره این تک چهره ها بوده اند که نام این شهر و از خاموشی کامل نجات داده اند و ساختار تیم ها۰۰۰

مهترین هدف که همان ابتدای عرایضم عنوان نمودم اصلاح ساختار فوتبال کردکوی بالاخص فوتبال پایه و مدارس فوتبال با نظارت و بازرسی های مستمر و صدور یا تمدید مدارس فوتبال بر منبای نحوه فعالیت اعلامی از سوی فدراسیون و هیات فوتبال استان و جلوگیری از فعالیت مدارس فاقد صلاحیت که شاید بسیاری از مدارس با سابقه نیز باید آمادگی عدم احراز صلاحید را دارا باشند و نیز خرید اولین امتیاز لیگ یک کشور در رده امید مهمترین اولویت این شهرستان می باشد.

در همین راستا هدف کوتاه مدت نظارت بر نظام آموزشی مدارس فوتبال شهرستان و اعلان این مهم که تمامی بازی های فوتبال پایه از زیر ۷ سال تا رده امید کاملا بومی بوده و طبق اعلام به تیم ها و هیات فوتبال استان فقط تیم های شهرستان با بازیکنان بومی حق شرکت در مسابقات استانی را خواهند داشت و از صدور و ثبت قرارداد بازیکنان غیر بومی در تمامی این رده ها اجناب خواهیم کرد

در این راه برای یک عزم جدی شهرستانی برای شکوفایی دوباره فوتبال این شهر از تمام مدیران و مربیان و دست‌اندرکاران فوتبال منطقه عاجزانه دستان خود را برای کمک دراز نموده تا باهم و با اتحاد و همیاری هم فوتبال کردکوی را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

تصاویری از آماده سازی استادیوم تختی کردکوی:

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار