مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت که روند رو به رشد و توسعه زیرساختی فرودگاه گرگان باعث شده است برنامه های این اداره کل دست کم 5 سال از سند چشم انداز 1404 استان جلوتر باشد.

فرودگاه گرگان از برنامه توسعه 1404 گلستان جلوتر است

رامین آذری روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان گلستان افزود: برنامه های توسعه ای و اقدامات زیرساختی 16 ماه اخیر باعث جهش هشت پله ای فرودگاه گرگان در سطح ملی شده است بطوریکه اکنون رتبه 14 در بین 46 فرودگاه کشور را داراست.

وی با بیان اینکه فقط در سال گذشته 320 میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های فرودگاه گرگان هزینه شد، گفت: هم اکنون فرودگاه گرگان از لحاظ امکانات هوانوردی در ردیف سه فرودگاه اول کشور است.

وی از بهره برداری پایانه جدید فرودگاه گرگان با زیربنای 9 هزار و 500 متر مربع در شهریور ماه امسال خبر داد و با تصریح بر اینکه نقش فرودگاه در توسعه منطقه باید بیشتر دیده شود، افزود: جذب سرمایه گذار، گردشگر، امکانات آموزشی و نیروی انسانی متخصص، برقراری مراوادت اجتماعی - اقتصادی و نظایر آن از جمله قابلیت های این حوزه به شمار می رود که باید علاوه بر مسئولان، مردم استان نیز در رونق آن مشارکت پررنگ داشته باشند.

پایانه جدید فرودگاه گرگان تاکنون 186 میلیارد ریال هزینه و 89 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

آذری با یادآوری جلو بودن فرودگاه گرگان از برنامه های توسعه ای گلستان گفت: سال گذشته و با انجام چهار هزار و 73 نشست و برخاست هواپیما و جابجایی 295 هزار مسافر اداره کل فرودگاه های گلستان نسبت به سال قبل از آن 48 درصد رشد پرواز و 31 درصد افزایش مسافر داشت که دستیابی به این آمار برای سه سال آینده پیش بینی شده بود.

مدیرکل فرودگاههای گلستان در خصوص وضعیت فرودگاه کلاله در شرق استان نیز گفت: فرودگاه کلاله به اندازه گرگان برای استان اهمیت دارد و با تلاش های مسئولان از جمله نماینده مردم منطقه پروازهایی برقرار شد ولی به دلیل استقبال کم و زیان ده بودن؛ شرکت هواپیمایی طرف قرارداد پروازها را لغو کرد.

به گفته آذری؛ مجددا پروازهای کلاله - تهران برقرار شده است که امیدواریم با همکاری مردم و مسوولان منطقه تداوم و حتی افزایش آن را شاهد باشیم.

مدیرکل فرودگاه های گلستان همچنین از برقراری پرواز گرگان - بندرعباس توسط شرکت قشم ایر طی روزهای آینده خبر داد و گفت: این خط هوایی بیشتر به منظور دسترسی به بندر شهید رجایی برقرار می شود هرچند ارتباط سواحل شمال - جنوب را نیز تسهیل می کند.

آذری ادامه داد: باوجود لغو موقت چند مسیر پروازی ناشی از کمبود مسافر هم اکنون پروازهای فرودگاه گرگان به تهران، مشهد، زاهدان، کیش و بغداد برقرار است و در آینده مسیرهای دیگری نیز اضافه خواهد شد.

وی به برپایی نخستین نمایشگاه صنعت هوانوردی گرگان از 11 تا 14 اردیبهشت ماه آینده در محل نمایشگاه های بین المللی گلستان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با هدف شناساندن قابلیت های گردشگری استان، افزایش پروازها، رونق هتل ها و صنعت هوانوردی است ضمن اینکه برگزاری پروازهای تفریحی با هواپیماهای دو، سه و چهار نفره و پرواز بالُن از جمله برنامه های جنبی آن خواهد بود.

گفتنی است؛ آذری متولد 1358 و جوان ترین مدیر شرکت هواپیمایی ایران پیش از حضور در اتاق خبر ایرنا در نشستی با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان در خصوص تعامل هر چه بیشتر ارتباطی مجموعه تحت مدیریت خود با خبرگزاری رسمی کشور تبادل نظر کرد.

استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با سمنان همسایه است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار