رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از پیش بینی برداشت یک میلیون و 400 هزار تن گندم از مزارع گلستان خبر داد.

پیش بینی برداشت یک میلیون و 400 هزار تن گندم از مزارع گلستان/کشاورزان در صورت مشاهده آفت «زنگ زرد» گندم نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مختار مهاجر صبح امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: پیش‎بینی می‎شود از 380 هزار هکتار مزارع گندم در گلستان یک میلیون و 400 هزار تن برداشت داشته باشیم در این رابطه  114 مرکز خرید برای گندم پیش بینی شده است تا برای خرید این محصول با مشکلی مواجه نباشیم.

وی با بیان اینکه 67 هزار هکتار کشت کلزا در استان انجام شده است، تصریح کرد: پیش بینی برداشت برای دانه کلزا 150 هزار تا 160 هزار تن می‎باشد که برای خرید کلزا 39 مرکز خرید در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: برای محصول جو با کشت 65 هزار هکتار انتظار برداشت 165 هزار تن را داریم در این رابطه شرکت پشتیبانی امور دام با 15 مرکز خرید آمادگی کامل برای خرید تضمینی جو را دارد.

*آفت زنگ زرد گندم در کمین مزارع گلستان است

در ادامه این جلسه معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه آفت «زنگ زرد» گندم در کمین مزارع گلستان است گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، درحال حاضر بهترین زمان برای مبارزه با بیماری آفت «زنگ زرد» است چرا که با ظاهر شدن خوشه‎های گندم می‎توان با استفاده از قارچ‌کش‎ها با این بیماری مبارزه کرد.

محمدرضا عباسی خاطرنشان کرد: آفات گندم تا 50 درصد موجب کاهش عملکرد این محصول در هکتار خواهند شد بنابراین با سرکشی روزانه به مزارع، توجه به توصیه‎های فنی، استفاده از قارچ‌کش‎ها می‎توان تا حدود زیادی از بروز آفات جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار