رئیس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس خبر داد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس از خلع ید بالغ بر 508 هکتار از اراضی منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

خلع ید 508 هکتار از اراضی منابع طبیعی در گنبدکاووس/ نجات دو روستا از کم آبی
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ صفر سیجانی ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به عملکرد اداره منابع طبیعی این شهرستان در سال 1396، اظهار کرد: در سال گذشته تلاش خودمان را بر این محور قرار دادیم که باوجود کمبود نیرو، امکانات و بودجه بر اساس دستور و تدابیر مدیران استانی و کشوری سازمان منابع طبیعی رسالت‌های محوله را به شایسته‌ترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه حوزه استحفاظی اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس شامل 530 هزار هکتار است، افزود: از این میان مقدار 340 هزارهکتار آن در زمره منابع ملی قرار دارد که نشان از اهمیت منابع طبیعی در شهرستان گنبدکاووس دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 300 خانوار و 197 واحد دامی از منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات در این حوزه استحفاظی تحت نظر پرسنل و ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس قرار دارد.

سیجانی با اشاره به اینکه مجموع نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس 35 نفر است، ادامه داد: از این تعداد 15 نیرو قراردادی و 10 نیرو نیز به صورت شرکتی در این اداره مشغول به خدمت هستند که به صورت شبانه‌روزی از منابع طبیعی به ویژه منابع ملی شهرستان گنبدکاووس حفاظت و حراست می‌کنند.

وی از رفع تصرف و خلع ید بیش از 508 هکتار زمین از منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس در سال 1396 خبر داد و گفت: در اجرای قانون و در حراست از منابع طبیعی کشورمان با هیچ شخص، گروه و یا ارگانی تعارف نداریم و براساس قانون از حقوق تمامی مردم دفاع خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سال گذشته 100 تماس مردمی و گزارش تخلفات در حوزه تجاوز، تخریب و یا آسیب به منابع طبیعی از سوی مردم عزیز شهرستان داشته‌ایم، تصریح کرد: 50 مورد از این تماس‌ها دارای صحت موضوع و انجام تخلف بوده است که مطابق قانون با متخلفان برخورد شده است.

سیجانی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 830 هزار نهال گلدانی در سطح منابع طبیعی شهرستان کشت کرده‌ایم، ادامه داد: در این مدت بالغ بر یک هزار و 800 هکتار از زمین‌های فاقد پوشش گیاهی را رفع فقر پوشش کرده و در آن ها بذر مرتعی کاشته‌ایم که اقدام بسیار بزرگی به شمار می‌رود.

وی از مدیریت ارضی آب در بیش از 500 هکتار از مراتع شهرستان گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: دو روستای شهرستان گنبدکاووس را نیز در سال 1396 از کم آبی نجات داده‌ایم که از این بابت خداوند متعال را شاکر و سپاسگزاریم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس از توسعه مراتع علف چر در سطح منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس به میزان 16 هزار و 500 هکتار خبر داد و گفت: در هفته منابع طبیعی سال گذشته نیز بالغ بر 65 هزار نهال مثمر وغیرمثمر در میان شهروندان گنبدکاووس توزیع شده است که حتی اگر بخشی از آنها نیز در نهایت به ثمر نشسته و در سال‌های آتی از آنها نگهداری شود کمک بزرگی به توسعه فضای سبز و حیات انسانی در شهرستان خواهد کرد.

سیجانی با تاکید بر اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان گنبدکاووس برای انجام رسالت‌های خود نیازمند همکاری و همیاری همه ادارات و نهادهای مسوول در شهرستان است، افزود: در سال گذشته تعداد بسیاری نهال را در ورودی و خروجی شهر گنبدکاووس با همکاری برخی نهادهای مردمی و دولتی کاشته‌ایم که برای رشد و ادامه حیات آنها نیازمند نگهداری و حراست هستند و باید ادارات و نهادهای مسوول در این حوزه نیز با ما همکاری کنند.

گفتنی است با توجه به شروع فاز سوم از خشکسالی 40 ساله در منطقه و شهرستان گنبدکاووس و کاهش پوشش گیاهی و خشک شدن تالاب‌ها و منابع آبی توسعه کشت نهال و رفع فقر پوشش گیاهی در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار