استاندار گلستان در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه رونق تولید ملی باعث خودکفایی کشور می شود اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های استان 904 میلیارد تومان تسهیلات به 857 واحد تولیدی اعطا شد.

904 میلیارد تومان تسهیلات به 857 واحد تولیدی در گلستان اعطا شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: استان گلستان رتبه 22 کشور را در شاخص‌های اقتصادی دارد که با تصویب و اعطا تسهیلات رفع موانع و رونق تولید در پایان سال 96 به رتبه پنجم کشور دست یافت.

وی با اشاره به اجرای طرح رونق تولید در استان، یادآور شد: در سال 96 به تعداد 230 واحد تولیدی استان بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که از این حیث گلستان به رتبه هفتم رسید.

استاندار گلستان  با بیان اینکه گلستان تنها استان تولید و صادرکننده ید در کشور است، خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت تولید ید در استان 400 تن است که با مجوزهای جدید امیدواریم این میزان تا پایان سال به یک ‌هزار تن برسد.

سید مناف هاشمی تصریح کرد: این مجوزها باید با رعایت اصول زیست محیطی باشد و کسانی که مجوز دریافت کرده‌اند باید از محیط زیست و آب منطقه‌ای مجوزهای لازم را دریافت کنند و با تایید این نهادها تولید واستخراج ید امکانپذیر خواهد بود.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه تولید ید در استان گلستان باید به 2هزار تن برسد که امیدواریم به این میزان تولید دست پیدا کنیم.

استاندارگلستان با اشاره به افزایش 7 درصدی صادرات نسبت به سال 95 یادآورشد: برنامه محوری دستگاه های اجرایی باید در دسال 97 توسعه یابد و برنامه ریزی ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مد نظر باشد.

هاشمی یادآور شد: در حوزه رفع موانع تولید و اعتبارات هم با توجه به اینکه رشد 12 درصدی داشتیم باید با تلاش بیشتر به سمت پیشرفت 50 درصدی برویم.

وی افزود: طی سال 96 همچنین از محل اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنایع نیز 19 واحد تولیدی استان موفق به اخذ 49 میلیارد تومان تسهیلات شدندکه از این حیث نیز استان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندارگلستان در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال گردشگران نوروزی جهت حضور در گلستان اشاره کرد و افزود: 11میلیون نفر گردشگر در ایام نوروز از جاذبه های استان دیدن کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 84درصد رشد داشته است.

هاشمی گفت:حضور گردشگران در گلستان نسبت به سال گذشته ۸۴ درصد رشد داشته و در عین حال با اقامت بیش از یک و نیم میلیون مسافر همراه بوده است.

لازم به ذکر است ؛ در این جلسه قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ارائه کرد و همچنین مشکلات تعدادی از واحد های تولیدی با حضور استاندار گلستان بررسی شد و دستورات لازم جهت رفع مسائل آنان صادر گردید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار