رییس کمیسیون کشاورزی:

رییس کمیسیون کشاورزی گفت: لازم است تامل و تعمقی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان و پرکردن خلا شدید بیکاری و کمبود تولید به عمل آید تا از تبعات سنگین بیکاری و دغدغه‌های خانواده‌ها کاسته شود.

سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان از دغدغه خانواده ها می کاهد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ علی اکبری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز - چهارشنبه مجلس با گرامیداشت روز ارتش گفت: البته رسالت نمایندگی، کشور شمول و نگاه کلان‌نگر است و اساسا عایدات گسترده‌ای برای کشور و ملت به دنبال دارد که هیچ نماینده‌ای نباید از این وظیفه غافل شود و صرفا به مسائل جزء و کم بها و فاقد اولویت بپردازد و تنها در محدوده حوزه انتخابیه گرفتار نارسایی ها، مسائل و مشکلات شود.

وی افزود:با این حال کم توجهی به برخی مشکلات کشور موجب بروز شکاف طبقاتی و ایجاد محرومیت در مناطقی از کشور شده که بیانگر عدم تعادل و توازن منطقه‌ای است، که لازم است با نگاه عدالت جویانه این فواصل آشکار به حداقل برسد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم بر حفظ احقاق حقوق جامعه تاکید کرد و ادامه داد: این عمل موجبات هم‌افزایی و افزایش تولید ناخالص داخلی در مقیاس ملی می شود و از معطل ماندن فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و هدررفتن سرمایه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی در خراسان شمالی به نسبت جمعیت ساکن تقریبا پنجاه درصد میانگین کشوری است، گفت: اگرچه سند توسعه استان بر پایه کشاورزی و دامپروری تنظیم شده است و سالیانه آمارهای بالایی از رشد و اشتغال را گزارش می‌ کنند ولی این آمار و ارقام نمود عملی، ملموس و محسوس ندارد.

رییس کمیسیون کشاورزی اضافه کرد: هرچند بر تکمیل ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و دامپروری تاکید دارم ولی این حوزه را عرصه کافی برای تامین اشتغال جوانان به ویژه سیل عظیم تحصیلکردگان نمی‌دانم.

اکبری گفت: لازم است تامل و تعمقی جدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال جوانان و پرکردن خلا شدید بیکاری و کمبود تولید به عمل آید تا از تبعات سنگین بیکاری و دغدغه‌های خانواده‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه به دلیل دوری از مرکز و برخی محرومیت ‌ها چشم‌گیر نبوده است، گفت: ناامیدکننده تر اینکه شرایط توسعه صنعت در بخش دولتی و خصولتی به رغم وعده‌های مکرر معطل مانده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان و جاجرم به وضعیت صنعت مرغداری بعنوان دومین عرصه تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: آنفلوانزای مرغی از یک سو و نبود حمایت و چاره اندیشی برای ورشکستگان و نوسان قیمت خوراک دام و طیور از سوی دیگر ادامه تولید داخل را با تهدید جدی مواجه کرده است.

رییس کمیسیون کشاورزی همچنین وضعیت آب شرب در روستاها را با توجه به اوضاع خشکسالی مناسب نداست و گفت: تمهیدات مناسب در این زمینه باید اندیشیده شود

وی در پایان خواستار توجه وزارت راه و شهرسازی به پروژه‌های قطار گرگان- مشهر و سبزوار- اسفراین- بجنورد و رسیدگی به ساماندهی وضعیت زلزله زدگان در بجنورد شد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار