استاندار گلستان گفت: پزشکان و فعالت حوزه سلامت نقش ویژه‌ای در اجرای طرح سلامت دارند و باید حقوق مردم در این بخش مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت مدیران دستگاه‌های مربوطه باید دغدغه‌مند بوده، حساسیت و توجه ویژه داشته باشند زیرا کوچکترین قصوری در این بخش به اعتماد مردم لطمه وارد می‌کند.

 

وی افزود: اجرای درست طرح سلامت و دغدغه‌مند بودن مسئولان بخش درمانی یکی از راه‌های ایجاد اعتماد مردم است.

استاندار گلستان تاکید کرد: یکی از شاخص‌های حقوق شهروندی برقراری عدالت و عدم تبعیض، احترام به مردم و حقوق خاص تقسیم‌بندی شده و همه ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مرتبط با سلامت است که باید به این امور توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه نقش پزشکان و فعالان عرصه سلامت نقش ویژه‌ای است و باید حقوق مردم به صورت جدی مورد توجه باشد، افزود: اجرای درست طرح سلامت می‌تواند ضمن اعتماد مردم شاخصه سلامت را در جامعه بالاتر ببرد و در نتیجه آرامش را در جامعه ایجاد کند.

دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز گفت: در طرح نوروزی 25 بیمارستان، 36 پایگاه اورژانس جاده‌ای در حال آماده‌باش بودند و 58 آمبولانس نیز در جاده‌ها و حوزه‌های شهری فعالیت داشتند.

عبدالرضا فاضل در ادامه با بیان اینکه 13 هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی گلستان مشغول به فعالیت هستند، افزود: همچنین 750 نفر در آموزش عالی، 303 نفر عضو هئیت علمی و حدود 3 هزار و 130 دانشجو در دانشگاه‌های تابعه علوم پزشکی اعم از دولتی و پردیس خودگردان مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: پیشگیری از بیماری‌های واگیر از جمله سالک و آنفلوآنزای حاد پرندگان، ساماندهی فروشگاه‌های عضصه لبنیات محلی و همچنین برخورد با کشتارگاه‌های غیرمجاز از جمله فعالیت‌های کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار