بسته خبری بهداشت و سلامت گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان گفت: دو بیمار در بخش اعصاب و روان بیمارستان پنجم آذر گرگان به دلیل سوختگی و عدم امکانات جان خود را از دست دادند.

مرگ 2 بیمار در بخش اعصاب و روان بیمارستان 5 آذر

 عبدالرضا فاضل صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در وزارت بهداشت حساسیت زیاد است و نظارت‌های اگر نباشد کار به خوبی انجام نخواهد شد.

به گزارش گلستان24، وی ادامه داد: در سه ماه گذشته از بیمارستان‌ها 40 بازدید را داشته‌ام و سعی کردم کاری انجام شود که خدمات به نحو مطلوب ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه استانی لابی‌گری در وزارت بهداشت جایگاهی ندارد و بودجه‌های به صورت مشخص به استان‌ها اختصاص داده می‌شود اما در این مدت هر دو هفته یک بار به وزارت بهداشت رفتم و سعی کردم برای استان منابع و تجهیزات مناسبی را جدب کنم.

فاضل بیان کرد: برای هر پروژه تفاهم‌نامه، موافق اصولی سازمان برنامه و بودجه و شرایط خاص نیاز است که اینگونه نیز اقدامات یک شبه انجام شود اما شروع بسیاری از پروژه‌ها حداقل از هشت سال پیش بوده و ساخت این بیمارستان‌ها به سادگی نیست.

وی اضافه کرد: اضافه کردن تخت بیمارستانی نیز به سادگی نیست زیرا نیاز به نیروی انسانی و منبع مالی است و به شدت پیگیر بیمارستان گنبدکاووس و گرگان هستم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان تصریح کرد: اورژانس بیمارستان پنجم آذر که در حال بازسازی است با تمام توان در حال پیگیری آن هستیم اما باید کار بر اساس اصول پیش برود تا مشکلی پیش نیاید.

فاضل گفت: سال گذشته در سایت اعصاب و روان بیمارستان پنجم آذر سوختگی یک بیمار به دلیل آتش‌سوزی و مرگ یک بیمار به دلیل عدم امکانات بیمارستانی رقم خورد که اتفاق تلخی بود.

وی تاکید کرد: امسال ارتقاء آموزش جزء اولویت‌های فعالیت دانشگاه است و در تلاش هستیم تا دانشکده داروسازی هم فعالیتش انجام شود و در حال اخذ مجوز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان گفت: سه مرکز پیشگیری از سرطان را در گرگان و گنبدکاووس امسال راه‌اندازی خواهیم کرد و در تلاش هستیم این مرکز برای تمام شهرها راه‌اندازی شود.

فاضل در خصوص اورژانس هوایی بیان کرد: پیگیر هستیم که امسال اورژانس هوایی در استان گلستان فعال شود و ما نیز پیگیر اخذ مجوزها هستیم.

وی گفت: امسال یک هزار و 15 تصادفی و سه مورد فوتی بود که یک در محل و دو مورد در حین انتقال بوده است و همه مراکز دارای رسیدگی ویژه تصادفات هستیم و احساس نمی‌کنم کوتاهی در این خصوص انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان اظهار کرد: هیچ لابی‌گری در سیستم بهداشت و درمان وجود ندارد و بیماری داشتیم که سه روز در بیمارستان بستری بود و تنها 70 هزار تومان پرداخت کرد و حتی اگر بزرگترین عمل جراحی نیز انجام دهید بیمار تنها سه درصد از هزینه را پرداخت خواهد کرد.

فاضل در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نگرانی مردم شهرستان بندرگز درباره خروج برخی تجهیزات بیمارستانی از این بیمارستان به بیمارستان‌های دیگر شهرهای استان، تاکید کرد: هیچ چیزی را از بندرگز منتقل نکردیم و نمیدانم چرا این شایعات منتشر می‌شود و همه امکانات چشم‌پزشکی و بیمارستانی آنجا وجود دارد و بندرگز دومین تعداد متخصصان چشم‌پزشکی را دارد.

وی در خصوص تبعید برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بعد از تغییر ریاست این دانشگاه گفت: هیچ مدیری تبعید نشده و تغییر جایگاه مدیر سابق روابط عمومی دانشگاه به دلیل عدم مرتبط بودن مدرک تحصیلی وی با فعالیت در این جایگاه بود که در حال حاضر مدیر روابط عمومی این بیمارستان پزشک عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان تصریح کرد: از نظر حقوق کارکنان هیچ معوقه‌ای نداریم و فقط مشکل ما در کارانه پزشکان است که دلیل آن تاخیر پرداخت تعهدات بیمه‌گذاران به بیمارستان‌ها و مجموعه بهداشت و درمان است.

فاضل در خصوص تکمیل پروژه 55 هزار هکتاری شهرک سلامت در استان و توقف این پروژه، بیان کرد: از ابتدا به هیچ عنوان این موضوع صحت نداشته و بیشتر در اندازه شایعه بوده اما متاسفانه برای تکمیل برخی از پروژه‌ها در استان شرایطی بوجود آمد که از حقوق پرستاران و کارکنان زدیم و از کارانه عقب افتادیم و برای ساخت پروژه‌ها هزینه کردیم.

وی تاکید کرد: اما با تلاش‌های انجام شده طی چهار ماه گذشته، چهار دوره کارانه همکاران پرداخت شده و حتی کارکنان روزمزد داشتیم که 6 ماه حقوق نگرفته بودند و تلاش کردیم که تمام معوقه‌ها را پرداخت کنیم و به نظر من حقوق کارکنان مهمتر از پروژه‌ها است و کارانه تیرماه سال گذشته تا 15 اردیبهشت ماه امسال پرداخت خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت پرستار بیکار نداریم و به واقع در سطح بیمارستان‌های دولتی پرستار کم داریم.

فاضل متذکر شد: نمی‌توانیم برای بیمارستان خصوصی منعی در عدم استفاده از نیروهای بازنشسته داشته باشیم اما در حال مذاکره هستیم که اولویت برای استفاده از نیروهای فارغ‌التحصیل باشد.

وی گفت: مشکل بزرگ کشور ما ترس از سرطان است و برای این است که در غربالگری مشکل داریم و تقاضا داریم از مردم که مردم برای غربالگری به مراکز سلامت مراجعه کنند و پرونده سلامت را تکیل دهند تا اقدامات درمانی و حتی پیشگیرانه قبل از آنکه بیماری به وضعیت حاد بسر اقدامات پزشکی انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گلستان اضافه کرد: خوشبختانه بیوبانک سرطان در بیمارستان صیاد آغاز به کار کرده و شهروندان می‌توانند از خدمات این بخش نیز استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار