معاون فنی مرکز بهداشت گلستان عنوان کرد

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان از برپایی نمایشگاه به‎مناسبت هفته سلامت در پارک شهر گرگان خبر داد.

برپایی نمایشگاه سلامت در گرگان/ بیماری‎های قلبی و عروقی، سرطان و حوادث ترافیکی مهم‎ترین علل مرگ‎و‎میر در گلستان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدمهدی ‌صداقت پیش از ظهر امروز در آیین نواختن زنگ سلامت در گرگان، اظهار کرد: هفته سلامت را در استان گلستان با شعار «پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا» و نواخته شدن زنگ سلامت آغاز کردیم.

وی تصریح کرد:‌ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در طول هفته سلامت بر پایی نمایشگاه در جنبه پارک شهر گرگان است که در غرفه‎های آن به مسائل آموزشی و ارائه خدمات پرداخته می‎شود.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان تاکید کرد:‌ یکی از برنامه‎های جانبی این نمایشگاه تست «HIV» است که به صورت رایگان برای داوطلبان انجام می‎شود.

صداقت افزود : راهپیمایی همگانی برای کارکنان یکی دیگر از برنامه‌های ما در طول هفته سلامت است که در سطح شهر گرگان اطلاع‎رسانی می‎شود.

وی گفت :‌ کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت در استان گلستان در روز جمعه با حضور در نماز جمعه ایراد سخنرانی می‌کنند و به تبیین موضوعات مهم حوزه سلامت در استان گلستان می‎پردازند.

 معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان یادآور شد :‌ بیماری‎های قلبی و عروقی ،سرطان و حوادث ترافیکی مهم‎ترین علل مرگ و میر در استان گلستان به شمار می‎رود.

صداقت گفت :‌ ۲۳ درصد مرگ و میر در استان گلستان بر اساس بیماری‎های قلبی و عروقی و سکته است که باید به آن توجه شود.

وی سرطان را یکی دیگر از عوامل مهم مرگ‎و‎میر در استان گلستان برشمرد و متذکر شد: به دنبال این هستیم که ثبت و بررسی علل سرطان در استان گلستان انجام شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار