رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: سرطان گوارش و سرطان پستان از علل مرگ و میر در دهه‎های اخیر در کشور و در استان گلستان بوده است.

سرطان گوارش و پستان از علل مرگ و میر در گلستان است
به گزارش گلستان 24، عبدالرضا فاضل در همایش ملی ثبت سرطان ایران که به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: سرطان جزو یکی از علت‎های مرگ ارائه می‎شود پیشگیری از سرطان یکی از اولویت‎های بهداشتی هر جامعه‎ای است که از 10 سال پیش این مهم مود توجه ویژه قرار گرفت.
 

وی با اشاره به اینکه پایش سرطان در دو مقطع در استان گلستان انجام گرفت، تصریح کرد: 35 سال پیش در دهه 1360 پایش سرطان در استان گلستان آغاز شد که در آن زمان سرطان مری در این استان شمالی شیوع داشت مقطع بعدی پایش سرطان نیز در سال 1379 با هدف بررسی و علل سرطان انجام شد زمانی که دسترسی نظام‎مند به بیماران سرطانی وجود نداشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه کار بزرگی در راستای بررسی علت‎های سرطان در استان انجام شد، افزود: از همان سال‎ها تفکر ثبت نظام سرطان شکل گرفت و تیم 40 نفره‎ای از دانشجویان باانگیزه برای تشکیل نظام ثبت سرطان در استان تلاش کردند.

فاضل با بیان اینکه نظام ثبت سرطان در استان گلستان به بلوغ خوبی رسیده ابراز کرد، گفت: یکی از دلایل موفقیت دانشگاه علوم پزشکی عزم جدی مدیران در محقق کردن این امر بود با کمترین هزینه، نیروی انسانی، مدیریت صحیح و دلسوازنه می‎توان ظرفیت‎های خوبی را ایجاد کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را در توانمندسازی مسئولان و کارشناسان ثبت سرطان عنوان کرد و گفت: این همایش به ارتقاء برنامه‎های دانشگاه در ثبت سرطان کمک می‎کند.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار