معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان:

گرگان- معاون فنی مرکز بهداشت گلستان گفت: بیماری قلبی و عروقی مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر در گلستان است.

بیماری قلبی و عروقی مهمترین علل مرگ و میر در گلستان است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مهدی حسینی، صبح شنبه در آئین پویش همگانی «سلامت برای همه، در همه‌جا» اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن هفته سلامت برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار خواهد شد که مهم‌ترین آن برپایی نمایشگاه سلامت است.

 

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در روز یکشنبه ساعت ۹ صبح در پارک شهر گرگان با حضور مسئولان مربوطه برپا می شود، افزود: در این نمایشگاه کلاس آموزشی در راستای موضوعات بهداشت،‌ پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع برگزار خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان از فعالیت «اتوبوس ایدز» در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: این اتوبوس در مکان‌های تعیین‌شده مستقر می‌شود و به‌صورت رایگان آزمایش «اچ‌.ای.وی» را انجام خواهد داد.

وی افزود: طی روزهای آینده یک دستگاه اتوبوس به دانشگاه‌های استان اعزام خواهد شد تا به موضوعات و اهمیت سلامت در جامعه بپردازد.

 صداقت با بیان اینکه در هفته سلامت تحرک بدنی محور اصلی ‌برنامه‌ها است، اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده پیاده‌روی همگانی در سطح شهرستان های استان برگزار خواهیم کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: برگزاری همایش سلامت و تقدیر از عوامل مربوطه ازجمله برنامه‌هایی است که در طول هفته سلامت اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی در سطح استان از دیگر برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی گلستان به شمار می‌آید که مهم‌ترین آن افتتاح مراکز خدمات سلامت در شهرستان‌های استان ازجمله مراوه‌تپه و رامیان است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان با اشاره به شعار هفته سلامت «پوشش همگانی سلامت برای همه در همه‌جا»، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه امروز دسترسی به‌سلامت است، در این بخش مشکلاتی در شهرهای گرگان و گنبدکاووس وجود دارد که در همین راستا با همکاری اداره پست سرشماری در سال ۹۷ انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت مردم استان وجود بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است که بیماری قلبی و عروقی مهم‌ترین علل مرگ‌ومیر در گلستان محسوب می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان در خصوص عوامل مرگ‌ومیر در استان، گفت: طبق آمار اعلام شده سرطان‌ دومین عامل، سوانح و حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ‌ومیر در استان است که در همین راستا برنامه‌هایی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار