رئیس سازمان توسعه تجارت از ارسال پرونده اخیر تخلفات واردات خودرو به دستگاه‌های امنیتی قضایی خبر داد و گفت:علیرغم آن که تیرماه پارسال اعلام شد ثبت سفارش واردات متوقف شده اما خودروهایی از مسیر گمرک ترخیص شده که ثبت سفارش آن ها بعد از تاریخ اعلامی بود.

پرونده قاچاق ۶۴۰۰ خودرو امنیتی شد!

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مجتبی خسروتاج با اشاره به این که بررسی ها نشان می دهد پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو​ تخلف صورت گرفته است، گفت: برای روشن شدن این موضوع پرونده تخلفات به دستگاه های ذیربط امنیتی قضایی ارسال شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به این که حراست وزارت صنعت معدن تجارت­­­ در چندین نوبت در این باره که برخی ثبت سفارش واردات خودروها مورد تایید نیست، اطلاع رسانی کرده است گفت: علیرغم آن که تیرماه پارسال بارها اعلام شد ثبت سفارش واردات متوقف شده است اما خودروهایی از مسیر گمرکات ترخیص شده که ثبت سفارشات آن ها بعد از تاریخ اعلامی بوده است.

وی با تاکید بر این که قطعا در این باره تخلف صورت گرفته است گفت: این اشکال هم می تواند در سیستم و هم در افرادی باشد که در ارتباط با ثبت سفارش بودند ولی وقتی موضوع را با شرکتهای واردکننده در میان می گذاریم می گویند کارمندانمان ثبت سفارش انجام داده اند و ما از آن بی خبریم.

خسروتاج با یادآوری این که فعلا نباید قضاوت های زودهنگام انجام داد و باید منتظر رسیدگی ها بود گفت: ما هم تایید می کنیم تخلفاتی صورت گرفته و اعلام هم کردیم که کدام شرکتها و کدام واردکنندگان چه نوع تخلفاتی انجام داده اند، چون این موارد اشکال، در شرایطی انجام شده که مرتب اطلاع رسانی می کردیم در این ایام ثبت سفارش برای این افراد و شرکتهای خاص ممنوع است، اما این که آنها چطور توانستند این کار را انجام دهند باید رسیدگی شود.

معاون وزیر صنعت معدن تجارت­ درباره تعداد خودروهای ترخیص شده پس از اعلام توقف ثبت سفارش واردات نیز گفت: آمار ثبت سفارش هیچگاه آمار قطعی واردات نیست و ممکن است به دلیل کمبود منابع ریالی یا ارزی واردکننده به تعداد ثبت سفارش، خودرو وارد نشود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته نیز چندین برابر واردات ثبت سفارش انجام شده است، کما این که تجارب ما نشان می دهد شاید در یکسال 300-400 هزار دستگاه ثبت سفارش واردات خودرو شده باشد اما در عمل حدود 70 هزار دستگاه وارد شده است.

رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: آن چه ­­که به عنوان ثبت سفارش فاقد اصالت شناسایی شده را به گمرکات اعلام کردیم و این گمرکات هستند که باید ­بگویند چه تعداد خودروهایی که اعلام کردیم ثبت سفارشات آنها واقعی نیست،­ ترخیص شده که باید تخلفات واردکنندگان خودروهای ترخیص شده رسیدگی شود.

خسروتاج ­گفت:‌ آنچه در حال حاضر در قالب 6 هزار و 400 دستگاه خودرو مطرح می شود مواردی از ثبت سفارشهای خارج از تایید ما است، که در واقع ما چنین ثبت سفارشی را در سیستم انجام ندادیم، حال این که چطور شرکتها و افراد توانسته اند ثبت سفارش انجام دادند باید به صورت فنی رسیدگی شود و گمرکات تعداد خودروهای ترخیص شده پس از اعلام توقف ثبت سفارش را باید اعلام کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار