آیین های جشن سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (س) و گرامیداشت روز جوان با حضور جوانان و اقشار مختلف مردم گرگان در مساجد و بقاع متبرکه مرکز استان گلستان برگزار شد.

جوانان گرگانی میلاد حضرت علی اکبر (س) را جشن گرفتند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ در این پیوند شب گذشته جشن خیابانی با حضور صدها نفر از مردم این شهرستان در کوی طهماسبی گرگان و نیز در دیگر محلات و مساجد برگزار شد.

هدف از برگزاری این آئین ها ایجاد نشاط در مردم و پاسداشت و آشنایی هرچه بیشتر جوانان با شخصیت والای پسر ارشد حضرت امام حسین(ع) بود.

علاوه بر اجرای برنامه های شاد و مفرح از شرکت کنندگان در این آئین ها با شربت و شیرینی پذیرایی شد و افرادی که نام مبارک علی اکبر داشتند هدایایی دریافت کردند.

همچنین یکی از سخنرانان با محوریت ابعاد شخصیتی حضرت علی اکبر(س) مطالبی بیان کرد.

از سوی دیگر مراسمی نیز از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان گرگان برگزار و در آن از جوانان نخبه و برتر تجلیل شد.

جمعی از جوانان و ورزشکاران، تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان از جمله شرکت کنندگان در این جشن بودند.

حضرت علی اکبر(س) فرزند امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان یازدهم شعبان 43 قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود، آن حضرت در کنار پدر والامقامش رشد و پرورش یافت و با سیره و روش اهل بیت(ع) آشنا شد.

وی دارای ظاهری زیبا و زبانی شیوا بود و در گفتار وجاهت و خلق و خوی همانند جدش رسول خدا (ص) داشت تا آنجا که پدر بزرگوارش می فرماید: 'هرگاه مشتاق دیدار پیامبر می شدیم به چهره او می نگریستیم' و در شجاعت و دلاوری همچون علی ابن ابی طالب(ع) بود.

کنیه آن حضرت ابوالحسن و لقب هایش علی اکبر و اهل شباب بود، ایشان سراسرعمر کوتاه و پربرکت خویش را در خدمت و اطاعت پدربزرگوارش گذراند و در زمان قیام عاشورا در کنار پدر با دلیری، ایمان و عشق به پیکار با کفار پرداخت. فداکاری ایشان در حماسه عاشورا ستودنی و ماندگار شد چرا که شجاعانه و دلاورانه با دشمنان نبرد کرد. آن حضرت در دهم محرم سال 61 هجری قمری به شهادت رسید. در تقویم ملی ایران سالروز ولادت حضرت علی اکبر(س) روز جوان نامگذاری شده تا جوانان ایشان را سرلوحه و الگویی شایسته در زندگی خود قرار دهند.

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار