رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس جهاد کشاورزی گلستان گفت: براساس برآوردها امسال یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در استان تولید می شود.

تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در استان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مختار مهاجر، رئیس جهاد کشاورزی گلستان، امروز (8 اردیبهشت) در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات زراعی گفت: امسال 371 هزار هکتار گندم در استان کشت شده که پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصول از این سطح برداشت شود.

 

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم افزود: با اینکه وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد قیمت این محصول را به شورای اقتصاد داده است اما هنوز نرخ جدید ابلاغ نشده و احتمالا همان یکهزار و 300 تومان سال قبل خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: امسال 170 کارشناس فنی و ناظر جهاد کشاورزی برای حضور در مراکز خرید تضمینی از سوی اداره غله آموزش دیدند.

وی درخصوص ظرفیت سیلوهای استان هم گفت: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم یک میلیون و 240 هزار تن بود که امسال پیش بینی می کنیم این میزان افزایش داشته باشد.

مهاجر افزود: به دلیل اینکه برخی از مراکز خرید و کارخانجات در سال های گذشته کسری گندم داشتند و حکم قضایی برای برخی از آنها گرفته شده، امکان انعقاد قرارداد برای خرید در سال جاری وجود ندارد. برای همین در برخی شهرستان ها از جمله کردکوی، بندرگز و گمیشان در زمینه ذخیره محصولات خریداری شده با مشکل مواجه هستیم.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار