فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان از دستگیری یک تبعه کشور ترکمنستان به جرم حمل 630 بسته (12 هزارو 600 نخ) سیگار قاچاق هنگام عبور از مرز اینچه برون گنبدکاووس خبر داد.

تبعه ترکمنستانی به جرم حمل سیگار قاچاق دستگیر شد
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی گفت: به دلیل بالا بودن ارزش ریالی سیگارهای کشف شده که افزون بر 10 میلیون ریال بود، این مرد ترکمنستانی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: این تبعه ترکمنستانی که سیگارهای قاچاق را در کارتن های چای خشک جاسازی کرده بود، هنگام عبور از مرز در پست کنترل مرزی اینچه برون، توسط ماموران مرزبانی دستگیر شد.

سرهنگ سراوانی اضافه کرد: علاوه بر این، دو تبعه ترکمنستانی دیگر نیز روز گذشته هنگام انتقال 280 بسته (پنج هزارو 800 نخ) سیگار توسط ماموران مرزبانی شناسایی و مواد دخانی آنان توقیف شد.

وی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن ارزش ریالی سیگارهای کشف شده از هر یک از این دو تبعه ترکمنستانی که کمتر از 10 میلیون ریال بود، تنها مواد دخانی آنان توقیف شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان ادامه داد: اتباع ترکمنستانی در بازجویی های خود اعلام کردند که سیگارهای را از دو تبعه ایرانی خریدند که با حکم قضایی این دو فرد نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ سراوانی همچنین از کشف و ضبط تعداد 10 دستگاه تجهیزات ماهواره ای در شهر مرزی اینچه برون گنبدکاووس خبر داد و گفت: دراین ارتباط نیز سه نفر دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی از واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در جاده روستایی دوزالوم بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس در 48 ساعت گذشته خبر داد و گفت: پنج سرنشین این خودرو که براساس اعلام کارشناس پلیس راه، به علت سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل خودرو رخ داد، دچار جراحت های سطحی شده و به بیمارستان شهید مطهری این شهرستان منتقل شدند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

 

انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار