مدیرکل کمرگ استان گلستان:در گمرک اینچه برون قاچاق وجود ندارد / فقدان «ایکس ری» کمبود اصلی گمرک اینچه‌برون

مدیرکل گمرک استان گلستان با اشاره به برخی سخت‌گیری‌های کشور ترکمنستان در صدور روادید، گفت: تجارت چمدانی در مرز اینچه‌برون کاهش یافته است.

تجارت چمدانی در مرز اینچه‌برون کاهش یافته است

به گزارش گلستان24، سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید اهالی رسانه و مطبوعات استان گلستان از پایانه گمرکی مرز اینچه‌برون با اشاره به آمادگی کامل گمرک برای حمایت و کمک به صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان گلستان، اظهار کرد: امروز با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و امکان عدم حضور مالک کالا در هنگام بررسی و خروج کالا از گمرک هم زمان ترخیص را کاهش داده‌ایم و هم توانسته‌ایم بر سلامت و پاکی در ساختار اداری خود بیافزائیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش مجدد و بیشتر زمان ترخیص کالا و همچنین ایجاد شفافیت در امور گمرکی سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی را ایجاد خواهیم کرد، افزود: با راه‌اندازی این سامانه به محض اظهار کالای مدنظر سازمان‌هایی که باید مجوز برای صادرات و یا واردات این کالا را صادر کنند به صورت خودکار پیامی به آنها ارسال و تصویر نامه ارجاع شده و کارشناس آن سازمان نظر کارشناسی خود را ارائه خواهد کرد.

مدیرکل گمرک استان گلستان با تاکید بر اینکه با نصب این سامانه از زمان تولیدِ مانیفست، صدور بارنامه و ثبت سفارش تمامی مراحل برای مالک کالا برای رویت و تائید ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز بسیار خوشحال و خرسند هستیم که اعلام کنیم همکاران پرتلاش بنده در پایانه‌های صادراتی شهرستان‌های گنبدکاووس و گرگان برای کمک به صادرکنندگان به صورت شبانه‌روزی و تمام وقت در خدمت مراجعه کنندگان هستند.

تمرکز کارخانه‌های صنعتی و تولیدی گلستان در گنبدکاووس

حسینی با اشاره به اینکه عموم کارخانه‌های صنعتی استان گلستان در شرق استان متمرکز شده اند، اضافه کرد: بیشتر صادرات استان گلستان از شهرستان گنبدکاووس و با اقلامی چون پنیر، رب گوجه فرنگی و فولاد صورت می‌گیرد که امیدواریم هر روز این آمار افزایش پیدا کرد و میزان صادرات سالهای گذشته بازگردیم.

خبرگزاری فارس: تجارت چمدانی در مرز اینچه‌برون کاهش یافته است / در گمرک اینچه برون قاچاق وجود ندارد / فقدان «ایکس ری» کمبود اصلی گمرک اینچه‌برون

وی با بیان اینکه امروز گمرک فرودگاه بین المللی گرگان تنها در سفرهای خارجی عتبات فعال است، گفت: البته قرار بر این شده است که سفرهای خارجی دیگری نیز به این فرودگاه اضافه شود و در این صورت فعالیت همکاران ما در آن مرکز نیز افزایش خواهد یافت.

مدیرکل گمرک استان گلستان از همکاری اداره کل گمرک استان گلستان در حوزه امانات پستی خارج کشور نیز با شرکت پست استان همکاری می‌کند، افزود: کالاهای سوغات و یا هدیه‌هایی که از استان به مقصد خارج از کشور و بالعکس خارج و وارد می‌شوند نیز مورد بررسی و ثبت همکاران ما قرار می‌گیرند.

کشورهای مجاور دارای کالاهای باارزشی نیستند

حسینی با اعلام اینکه پدیده شوم قاچاق در گمرک اینچه‌برون وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهای مجاور مرز اینچه‌برون و کشورهای مبدا دارای کالاهای باارزشی نیستند قاچاق در این گمرک بسیار به ندرت صورت می‌گیرد و موضوع حمل مواد مخدر توسط رانندگان که برای مصارف شخصی با خود حمل می‌کنند توسط هنگ مرزی و پلیس پیگیری می‌شود از محدوده وظایف ما خارج است.

وی فقدان دستگاه ایکس ری را در گمرک اینچه‌برون یکی از مهم‌ترین مشکلات و نواقص کار در این مرکز دانست و تصریح کرد: در حال حاضر پیگیر خرید و نصب این دستگاه در گمرک اینچه‌برون هستیم که بر اساس قولی که به ما داده شده است استان گلستان در اولویت واگذاری این دستگاه قرار گرفته است که هزینه آن بر اساس تفاهمات انجام شده به صورت مشارکتی خواهد بود.

مدیرکل گمرک استان گلستان با اشاره به کاهش تجارت چمدانی در گمرگ و مرز اینچه‌برون در سالهای اخیر، اضافه کرد: به دلیل برخی سخت گیری‌های کشور ترکمنستان در صدور روادید این نوع تجارت کاهش پیدا کرده است که در تلاش هستیم تا با کمک همکاران و ایجاد سیاست‌های مختلف تجارت چمدانی را احیا و به شرایط رونق خود بازگردانیم.

انتهای پیام /


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار