در جلسه شورای شهر گرگان رخ داد:

شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان همراه با اعتراض آژانس های سطح به فعالیت تاکسی اینترنتی برگزار شد.

اعتراض آژانس داران گرگان تا بی نظمی حاکم بر جلسه شورا در زمان طرح لوایح

به گزارش گلستان ۲۴ ؛شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان، شامگاه امروز (۱۵ اردیبهشت) برگزار شد. پیش از آغاز این جلسه تعدادی از مالکان آژانس های این شهر برای پیگیری موضوع فعالیت غیرمجاز تاکسی های اینترنتی در صحن حضور یافتند که برای دقایقی پیش از شروع جلسه به صورت رسمی، با رئیس شورا سخن گفتند.

با شروع جلسه این افراد در جایگاه شهروندان حضور یافتند و شورا هم در خصوص برخی لوایح شروع به رأی گیری کرد. پس از مدتی عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان هم وارد صحن شد و در کنار سایر اعضای شورای شهر قرار گرفت. در همین اثنا بود که دایی آذر، یکی از افراد معترض به فعالیت تاکسی های اینترنتی با صدای بلند شروع به اعتراض کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که فائزه عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از این افراد عذرخواهی کرد و گفت: چون از قبل هماهنگ نکرده بودید شرمنده شما هستیم. حالا تا پایان جلسه حضور داشته باشید تا پس از طرح لوایح، یک ربع هم به موضوع شما بپردازیم.

این مسئله مورد انتقاد شدید آژانس داران قرار گرفت. دایی آذر با بیان اینکه 15 روز قبل شخصاً نامه ای در این خصوص به شورای اسلامی شهر آورده است، گفت: تنها یک نفر از اعضای شورای شهر به فریاد ما لبیک گفت اما هیچ کدام از شما این نامه را نخواندید.

وی افزود: ما نه با کسی می جنگیم و نه می گذاریم که رانندگان آژانس به خیابان بریزند و شلوغ کنند. در بخشنامه وزارت کشور آمده است که این تاکسی ها در هر شهری که می خواهند فعالیت کنند باید از شهرداری مجوز بگیرند. اما تاکسی های اینترنتی بدون مجوز رانندگان ما را می دزدند.

این فرد معترض ادامه داد: در همین شهر گرگان 5، 6 تاکسی اینترنتی فعالیت می کند که هیچکدام آنها مجوز ندارند. من بازنشسته هستم و حقوق می گیرم اما جایی که راه انداختم، دارد با خاک یکسان می شود.

در همین حین بود که عبداللهی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با لحن اعتراضی خطاب به دایی آذر، گفت: اینجوری صحبت نکنید، با اعضای شورای شهر اینجوری برخورد نکنید. نامه شما را ارجاع دادند. حرف هایتان را زدید و در دستور جلسه قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از مالکان آژانس های تلفنی شهر هم گفت: وقتی به آژانس زنگ می زنید می گویید یک راننده قابل اعتماد بفرستید اما کسی نمی داند رانندگان این تاکسی های اینترنتی چه کسی است. درشهر گرگان حداقل 140 آژانس وجود دارد و حدود سه هزار شغل هم ایجاد شده و با این اتفاق خیلی ها بیکار می شوند.

رحیمی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان در پاسخ به این اعتراضات گفت: نامه شما را به تاکسیرانی ارجاع دادیم و آنها هم پاسخ دادند که خیلی از آژانس ها تقاضا کردند برای مجوز تاکسی های هوشمند که در حال بررسی است تا مجوز صادر شود. این مسئله چون سوال برانگیز بود به مشاورم دادم که بررسی کند.

ربیعی دیگر عضو شورا هم گفت: در یک جلسه این موضوع مطرح شد و ما هم گفتیم نمی شود که جلوی تکنولوژی را گرفت اما اگر قرار است این کار در شهر انجام شود باید دست بچه های خودمان باشد.

ناصر گرزین هم گفت: فردا جلسه توجیهی برای موضوع هوشمندسازی تاکسی ها و آژانس ها در تاکسیرانی برگزار می شود که در آن جلسه این مسئله حل خواهد شد.

اما موضوع دیگری که بیش از هر چیزی در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان به چشم می آید، بی نظمی در جلسه، همهمه های طولانی مدت اعضا، عدم توجه به لوایح مطرح شده بود. این بی نظمی ها گاهی تا چند دقیقه جلسه را با وقفه مواجه می کرد و اعضا بیشتر با افراد بغل دستی خود صحبت می کردند تا اینکه بخواهند به لوایح و موضوعاتی که در جلسه طرح می شود، گوش دهند.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار