در جلسه علنی شورای شهر گرگان مطرح شد؛

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداری نیاز به مدیر عملیاتی و چکمه پوش دارد و باید نظارت هایی توسط مدیران شهرداری صورت گیرد.

شهرداری نیاز به مدیر عملیاتی و چکمه پوش دارد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر گرگان، شب گذشته (5 اسفند) در چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر در خصوص لایحه اجرای عملیات نظارت کارگاهی عالی پروژه های عمرانی سطح شهر توسط شرکت مشاور موج آب فن، گفت: در بحث عمرانی برای برآورد اولیه قیمت از  از مشاوران استفاده می شود و این در حالی است که خود پرسنل شهرداری توان انجام این کار را دارد.

وی با اشاره به اینکه پرسنل شهرداری بهتر نسبت به کار خود وارد هستند، افزود: استفاده از مشاورین هیچ ضرورتی ندارد و باید در این بخش تجدید نظر صورت گیرد.

گرزین اظهارداشت: باید برای پروژه های حساس ناظر گرفته شود اما برای پروژه های عادی نیاز به این کار نیست و اگر قرار باشد ناظر از بیرون گرفته شود نیروهای شهردار به حاشیه خواهند رفت.

حمیدرضا آقاملایی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در ادامه گفت: بسیاری از ادارات و سازمان ها از جایگاه نظارتی برخوردار هستند، اکنون فضا را باید به گونه ای فراهم کنیم در انجام کارهای این چنینی از پرسنل شهرداری استفاده کنیم.

وی افزود: باید کمیته ای در شهرداری تشکیل شود تا مباحث مربوطه را مورد آسیب شناسی قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: پرسنل شهرداری به لحاظ فن کار از تجربه خوبی برخوردار هستند و به جای اینکه از نیرو بیرونی استفاده کنیم از همین ظرفیت استفاده کنیم که می تواند در رفع مشکلات اقتصادی هم مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: شهرداری نیاز به مدیر عملیاتی و چکمه پوش دارد و باید نظارت هایی توسط مدیران شهرداری صورت گیرد.

آقاملایی با بیان اینکه بحث گردش نخبگان در شهرداری لحاظ شود، اظهارداشت: در این طرح نیروهای جوان و توانمند باید دیده شوند که لازمه آن تهیه بانک اطلاعاتی است.

وی تصریح کرد: اکنون باید توجه داشته باشیم که شرایط به گونه ای است اگر کم کاری صورت گیرد با مشکل مواجه خواهیم شد.

عضور شورای اسلامی شهر گرگان گفت: معتقدم اگر شهرداری بتواند خوب عمل کند عملکرد شورا هم خوب خواهد شد و مردم از شورا و شهردار جدید انتظار دارند.

همچنین سعید رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: برای برون رفت از مشکلات موجود نیازمند به برنامه ریزی های دقیق هستیم.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم از نیروهای شهرداری استفاده کنیم باید ساماندهی انجام شود.

رحیمی اظهارداشت: در بحث مشاوره برای طرح های بزرگ نیازمند به مشاور مقیم هستیم.

سید محمد مرتضوی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز گفت: در طرح های عمرانی رکودی همچون آفت شهرداری ها را فرا گرفته است که باید چاره ای برای برون رفت از آن اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از مجموعه نظارتی در جهت افزایش کیفیت است، افزود: در پروژه های بزرگ عمرانی شهری مشاورانی داریم که کار نظارت بر پروژه ها توسط مشاور انجام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه مشاور هم در موضوع طراحی و هم در موضوع نظارت دخالت می کند، گفت: با توجه به اینکه در ساختمان سازی هم ناظر داریم و هم مجری، باید ناظر در کنار مجری قرار گیرد و کمک کند کارها به صورت صحیح و دقیق انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید نیروها و ظرفیت های شهرداری را به سمت نظارت عالیه بیشتر سوق داد، افزود:  نظارت عالیه جدا از نظارت کارگاهی و پروژه است.

گفتنی است، این لایحه با اعلام رای توسط رئیس شورای اسلامی شهر گرگان مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

پایان پیام/

منبع : شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار