رئیس آموزش و پرورش گرگان به سهم ۱۹ سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال و سال آینده با بحران فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

شهرستان گرگان با بحران فضای آموزشی روبه‌رو است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ نصرالله کشیری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: آموزش دوره دوم متوسطه، مشکل‌ترین بخش آموزش است که سهم پوشش تحصیلی ما در استان در دوم متوسطه 75.6 است و در شهرستان گرگان 93.15 است.

وی تصریح کرد: ‌بر اساس رتبه‌های کنکور سراسری گرگان در سال تحصیلی 1392 در جایگاه پنجم استان بود که امسال به رتبه نخست ارتقا پیدا کرده است.

رئیس آموزش و پرورش گرگان یادآور شد: رتبه گرگان بر اساس معدل نهایی در بین شهرهای کشور 211 بوده که در سال تحصیلی گذشته به 119 رسیده است.

وی افزود: امسال رتبه نخست المپیاد استان را داشتیم و 50 درصد راه یافته‌های المپیاد از استان گلستان بودند.

کشیری بیان داشت: سهم ما از فضای آموزشی در سال 1392-1393 تقریبا 17 سانتی‌متر بود که در سال تحصیلی گذشته به 19 سانتی‌متر افزایش یافت و مرکز استان محروم‌ترین شهر استان از حیث سخت‌افزاری است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی در بخش اعتبارات‌ افزود: ‌امسال و سال آینده با بحران فضای فیزیکی روبه‌رو هستیم و فضا برای دانش‌آموزان نخواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش گرگان تاکید کرد: میزان مدرسه تخریبی گرگان از 38 درصد سال تحصیلی 1392 -1393 به زیر 4 درصد رسیده و توانستیم 58 درصد مدرسه 2 شیفت گرگان را به 43 درصد کاهش دهیم.

وی به فضای ورزشی دانش‌آموزان هم اشاره کرد و گفت: ‌سهم فضای ورزشی دانش‌آموزانی گرگانی 9 سانتی‌متر بوده که امسال به 11 سانتی‌متر رسیده است.

کشیری به فعالیت خیرین اشاره کرد و گفت‌ : 12 کلاس در مدرسه عفاف و شاداب توسط یکی از خیرین ساخته می‌شود و موسسه قلمچی برای 2 پروژه حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

وی افزود:‌ 91 کلاس خیرساز نیز در دست ساخت است که 38 کلاس درسی در مدرسه مصلی‌نژاد و شهید مدنی تحویل داده می‌شود.

کمک 100 میلیون تومانی خیرین به خانواده های زندانیان

مدیر انجمن حمایت از زندانیان گرگان هم در این جلسه اظهارداشت: در ایام نوروز امسال 100 میلیون تومان از سوی خیرین به خانواده‌های زندانیان کمک شده است.

احمدی گفت: ‌حق و انصاف اقتضا می‌کند بین جرم و مجازات یک تناسب منطقی باشد و کسی که جرم انجام می‌دهد مجازاتش باید منطقی و برای خود آن انسان باشد.

وی با بیان اینکه مجازات زندانی نباید آسیبی به خانواده این افراد برساند، افزود:‌ آسیب‌های اجتماعی یکی از اساسی‌ترین مشکلات کشور است و دولت نیز با کمبود منابع روبه‌رو است و تلاش شده این اعتبارات به اولویت‌های اساسی اختصاص داده شود.

مدیر انجمن حمایت از زندانیان گرگان افزود:‌ متاسفانه با وجود همه تلاش‌ها فضای کسب و کار در کشور مناسب نیست و این موضوع آسیب‌های اجتماعی زیادی به همراه دارد.

وی گفت:‌ خانواده مستضعفی که سرپرستش زندانی شود در مسیر نابودی قرار می‌گیرد و باید تلاش شود که از این افراد صیانت شود.

احمدی با بیان اینکه دنبال گسترش شبکه خیرین هستیم،‌ یادآور شد: ‌در همه کشورها و دولت‌ها تلاش شده انجمن‌های مردم‌نهادی به کمک دستگاه‌ها بیایند و دستگاه‌ها در این مسیر سیاست‌گذار هستند.

وی اظهارداشت: برخی دستگا‌ه‌ها همکاری لازم را ‌با این انجمن داشتند، ‌و با حمایت از دستگاه‌ها اجرایی امیداوریم بتوانیم به خانواده زندانیان نیازمند کمک کنیم و شبکه خیری را گسترش دهیم.

رشد پروازها در فرودگاه بین‌المللی گرگان

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان هم در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان گفت: ‌سال گذشته از فرودگاه گرگان ٤ هزار و 73 پرواز داشتیم که نسبت به سال پیش از آن، 48 درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: ‌در اعزام و پذیرش مسافر ما نیز رشد داشتیم و از 224 هزار مسافر با رشد 31 درصدی به 295 هزار مسافر رسیدیم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان ادامه داد:  3 شرکت آسمان، ایران و زاگرس ‌با فرودگاه گرگان همکاری دارند و امسال شرکت‌های دیگری اضافه شدند و تعداد این شرکت‌ها به 7 رسیده است.

وی افزود:‌ در گذشته 34 پرواز از فرودگاه گرگان داشتیم و این تعداد به 86 پرواز در هفته افزایش یافته و بر اساس پرواز و جابه‌جایی مسافر که فرودگاه گرگان رتبه 25 تا 30 را در مراکز فرودگاهی کشور داشت توانسته به رتبه 13 و 14 برسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان به ساخت ترمینال جدید اشاره کرد و گفت:‌ 19 میلیارد تومان تا کنون برای این ترمینال هزینه کریم و برای اتمام آن 9 میلیادر تومان اعتبار نیاز است و بخشی از وسایل آن خریداری شده و امید داریم بتوانیم ترمینال جدید را تا پایان سال راه‌اندازی کنیم.

آذری گفت: از نظر هوانوردی فرودگاه ساری رقیب فرودگاه گرگان با توجه به اشتراک مسافر محسوب می‌شود و 13 ماه است که پروازهای ما از ساری بیشتر است.

وی افزود: ‌از نظر شهرها پرواز به 3 شهر از فرودگاه گرگان پرواز داشتیم و شهرهای کیش و بندرعباس نیز به مقاصد پروازی گرگان اضافه شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار