رئیس آموزش و پرورش گرگان به سهم ۱۹ سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال و سال آینده با بحران فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

کاهش چشمگیر میزان مدرسه تخریبی در گرگان

به گزارش گلستان24؛نصرالله کشیری ظهر امروز در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: آموزش دوره دوم متوسطه، مشکل‌ترین بخش آموزش است که سهم پوشش تحصیلی ما در استان در دوم متوسطه 75.6 است و در شهرستان گرگان 93.15 است.

وی تصریح کرد: ‌بر اساس رتبه‌های کنکور سراسری گرگان در سال تحصیلی 1392 در جایگاه پنجم استان بود که امسال به رتبه نخست ارتقا پیدا کرده است.

رئیس آموزش و پرورش گرگان یادآور شد: رتبه گرگان بر اساس معدل نهایی در بین شهرهای کشور 211 بوده که در سال تحصیلی گذشته به 119 رسیده است.

وی افزود: امسال رتبه نخست المپیاد استان را داشتیم و 50 درصد راه یافته‌های المپیاد از استان گلستان بودند.

کشیری بیان داشت: سهم ما از فضای آموزشی در سال 1392-1393 تقریبا 17 سانتی‌متر بود که در سال تحصیلی گذشته به 19 سانتی‌متر افزایش یافت و مرکز استان محروم‌ترین شهر استان از حیث سخت‌افزاری است.

وی با اشاره به رشد 100 درصدی در بخش اعتبارات‌ افزود: ‌امسال و سال آینده با بحران فضای فیزیکی روبه‌رو هستیم و فضا برای دانش‌آموزان نخواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش گرگان تاکید کرد: میزان مدرسه تخریبی گرگان از 38 درصد سال تحصیلی 1392 -1393 به زیر 4 درصد رسیده و توانستیم 58 درصد مدرسه 2 شیفت گرگان را به 43 درصد کاهش دهیم.

وی به فضای ورزشی دانش‌آموزان هم اشاره کرد و گفت: ‌سهم فضای ورزشی دانش‌آموزانی گرگانی 9 سانتی‌متر بوده که امسال به 11 سانتی‌متر رسیده است.

کشیری به فعالیت خیرین اشاره کرد و گفت‌ : 12 کلاس در مدرسه عفاف و شاداب توسط یکی از خیرین ساخته می‌شود و موسسه قلمچی برای 2 پروژه حدود 2 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

وی افزود:‌ 91 کلاس خیرساز نیز در دست ساخت است که 38 کلاس درسی در مدرسه مصلی‌نژاد و شهید مدنی تحویل داده می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار