نخستین دوره آموزشی " فن بیان و هنر گفت‌وگو" ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه گلستانی با مشارکت خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

نخستین دوره " فن بیان و هنر گفت‌وگو" در گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان عصر امروز در نخستین کارگاه آموزشی فن بیان و هنر گفت‌وگو ویژه اصحاب رسانه استان گلستان که با همکاری خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اندیشکده تعالی فرزانگان برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ای مبتنی بر مهارت بوده و هر مهارتی نیز برپایه آموزش قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه آموزش جزء اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: هم در این اداره کل و هم در خانه مطبوعات، مقوله آموزش جزء اولویت‌های نخست قرار دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی متنوع و متعددی را برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان ادامه داد: استان گلستان، استانی نوپا بوده و در همه حوزه‌ها به ویژه رسانه نیاز به آموزش در آن بیش از دیگر استان‌ها است.

وی تصریح کرد: در افقی که در حوزه رسانه ترسیم کردیم، رسانه‌ها در استان باید از مرحله مصرفی بودن گذر کنند و به رسانه مولد تبدیل شوند.

فضیلت با بیان اینکه هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات توان کافی برای سامان دادن به فعالیت‌های حوزه رسانه و خبرنگاران دارند، افزود: شاید ترکیب هیئت مدیره ایده‌آل شخص من نباشد اما چون در یک فرآیند قانونی شکل گرفته، موظف هستیم تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت و شکوفایی کردن ظرفیت‌های این بخش بهره بگیریم.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم از همه ظرفیت‌های پیدا و پنهان برای حمایت از حوزه رسانه استفاده کنیم، لازم است که خبرنگاران نیز در این زمینه دغدغه‌مند باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان گلستان گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در خانه مطبوعات وجود دارد، به آینده آن امیدوار هستم و معتقدم می‌توان از تجربه‌های گذشته استفاده کرد و اشتباهات گذشته را مرتکب نشد.

وحید عرب‌احمدی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هم در مراسم آغاز این کارگاه آموزشی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های هیئت مدیره خانه مطبوعات در دوره جدید، توجه به آموزش اصحاب رسانه است.

وی افزود: در این زمینه تقویم آموزشی در هیئت مدیره خانه مطبوعات در حال تدوین است و تا پایان امسال دوره‌های متعدد آموزشی در حوزه‌های مختلف خبرنویسی، گزارش نویسی، فنون مصاحبه و غیره نیز در استان برگزار می‌شود.

رئیس هیت مدیره خانه مطبوعات استان درباره نخستین کارگاه آموزشی ویژه اصحاب رسانه در سال‌جاری گفت: این دوره را به همت خانه مطبوعات و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی و اندیشکده تعالی فرزانگان، ویژه اصحاب رسانه برگزار شده است.

به گفته عرب احمدی، دوره بعدی این کارگاه آموزشی سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود. با توجه به استقبال مطلوب خبرنگاران از این کارگاه آموزشی، دوره بعدی این کارگاه در شهرستان گنبدکاووس و ویژه اصحاب رسانه شرق استان برگزار خواهد شد./تسنیم

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار