استاندار گلستان:

استاندار گلستان از دیوار دفاعی گرگان به عنوان قطب گردشگری یاد کرد و گفت: دیوار دفاعی گرگان نیازمند 500 میلیارد تومان منابع مالی است.

دیوار دفاعی گرگان نیازمند 500 میلیارد تومان منابع مالی است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدمناف هاشمی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ثبت جهانی آثار تاریخی و میراثی در یونسکو را بااهمیت خواند و اظهار کرد: دیوار دفاعی گرگان با طول 250 کیلومتر از زمان ساسانیان ایجاد شده است و به عنوان یک دیوار دفاعی بزرگ در کنار رودخانه اترک جاذبه‌های زیادی برای گردشگران داخلی و خارجی ایجاد می‌کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه دیوار دفاعی گرگان سومین دیوار بااهمیت دنیا بعد از چین و آلمان است، تصریح کرد: قرار است یک نقطه‌ای از دیوار دفاعی گرگان را به طول مشخص احیا کنیم، 33 کاروانسرا در این مسیر وجود دارد که یکی از کاروان‌سراها را احیا خواهیم کرد تا اکتشاف دیوار اتفاق بیفتد شاید اعتبار 60 میلیارد ریالی برای فاز نخست کافی نباشد.

هاشمی با بیان اینکه دیوار دفاعی گرگان یکی از جاذبه‌های تاریخی و میراثی در ایران است، گفت: قطعا این دیوار می‌تواند قطب گردشگری باشد تفاوتی که دیوار دفاعی گرگان با دیوار دفاعی چین دارد این است که در حواشی این دیوار امکانات زیادی در حوزه گردشگری، دوچرخه سواری، پیست اتوموبیلرانی، امکانات ورزشی و سوارکاری می‌توان ایجاد کرد که نیازهای بسیاری افراد را تامین می‌کند که این جزو اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی افزود: بوم‌گردی، موزه روستایی، آشوراده، دیوار دفاعی، پارک ملی گلستان و ... جاذبه‌های بی‌نظیر این استان است که در دستورکار گلستان قرار دارد اما منابع دولت و استان محدود است باید کمک کنیم تا زیرساخت‌های لازم و بستر مورد نیاز برای بخش خصوصی فراهم شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه دیوار دفاعی گرگان نیازمند 500 میلیارد تومان منابع مالی است، ابراز کرد: ما قرار است نقطه‌ای از دیوار دفاعی گرگان را احیا کنیم و مابقی آن را به بخش خصوصی بسپاریم که باید جذابیت‌های آن را برای سرمایه‌گذار ایجاد کنیم.

هاشمی گفت: شعار استان گلستان در سال جاری «گلستان، مقصد گردشگری» بود، تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت 14 نوروزگاه را به شکل فعال و شبانه‌روزی داشتیم برخی از نوروزگاه‌ها روزانه بیش از 20 الی 30 هزار نفر بازدید داشتند  فروش محصولات محلی را نیز داشتیم.

وی با بیان اینکه در 34 نقطه روستایی جشنواره روستایی برگزار کردیم، اظهار کرد: در برخی جشنواره‌های روستایی رامیان و علی‌آبادکتول 30 الی 40 هزار نفر بازدید کردند.

استاندار گلستان بیان کرد: چهار موضوع برای استان گلستان مهم است آشوراده، دیوار دفاعی گرگان، دو موزه قرق و گنبدکاووس همچنین پارک ملی گلستان که 30 میلیارد تومان در طول برنامه سه ساله برای احیای بوم جانوری و طبیعی برای مردم فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار