در آستانه ماه مبارک رمضان؛

چند روز تا مهمانی ماه خدا نمانده و دل ها در انتظار است تا باری دیگر صدای دعوت حق تعالی را برای بیدار شدن روح خود دریافت کند.

خانه تکانی دلها آغاز شد/ مردم استان گلستان آماده مهمانی خدا

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ بهار رمضان در راه است و خانه تکانی شروع شده است. این بار نه خانه تکانی به معنای عام که قبل از سال نو انجام می شود بلکه خانه تکانی به معنای خاص که دل هر مومنی در آستانه اش در حال نو شدن برای مهمانی معبود است، تا در این ماه مهمان خوبی برای خداوند باشد.

 

در آستانه ماه مبارک رمضان غبار روبی از مساجد، تکایا و حسینیه ها آغاز شده و مردم مومن استان گلستان با زدودن گرد و غبار روح و جسم خود را برای مهمانی خداوند متعال آغاز می کنند.

چند روز تا مهمانی این ماه بزرگ نمانده و دل ها در انتظار است تا باری دیگر صدای دعوت حق تعالی را برای بیدار شدن روح خود دریافت کند.

 

مردم استان گلستان نیز بعد از جشن اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان خود را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می کنند. دل ها را خانه تکانی کرده و منتظر رسیدن این ماه مبارک و نزول قرآن هستند.

در کوچه و بازارها که گذر کنی مردم را در حال خرید وسایل برای ماه مهمانی خدا می بینی. بازارچه سنتی نعلبندان گرگان پر است از مردمی از شهر و روستا که در حال خرید وسایل برای ماه مبارک رمضان هستند.

 

در انتهای بازارچه پیرمردی را می بینی که مردم در برابر مغازه اش صف کشیده اند و در حال خرید آرد برنج برای پخت فرنی در ماه مبارک رمضان هستند. فرنی یکی از غذاهای ثابت و همیشکی سفره افطار مردم استان گلستان و شهرستان گرگان است که با شیر، آرد برنج، شکر و گلاب آماده می شود.

در طرف دیگر همشهریان در حال خرید شکر، حبوبات، گلاب، گندم، جو، هل، زعفران و ... هستند. همه شان با یک شوقی می خواهند بهترین مهمان خدا در این ماه باشند. ضیافت افطاری دهند و از تنگدستان و فقیران دستگیری کنند.

خانم حسینی از اوضاع و احوالش از ماه مبارک رمضان گفت: خیلی خوشحالم که امسال هم مهمان خدا می شوم و امیدوارم خدا به من توانایی بدهد تا بتوانم همه روز را روزه بگیرم.

 

وی افزود: ما قبل از ماه مبارک رمضان ابتدا دل خودمان را صیقل می دهیم تا بتوانیم مهمان خوبی باشیم. الان هم برای خرید وسایل مورد نیاز به بازار آمده ام تا در ماه مبارک رمضان بهتر مشغول عبادت باشم.

آقای رضایی گفت: چند روز بیشتر به حلول ماه مبارک رمضان نمانده و دلهایمان آماده است تا زودتر به مهمانی معبود برویم.

وی در خصوص رسوم های ماه مبارک رمضان، افزود: روزه گرفتن، قرآن خوانی، خواندن نماز جماعت و افطاردهی از رسوم های و برنامه های ما در ماه مبارک رمضان است.

 

خانم قاسمی با چهره ای غمبار می گوید: امسال ماه رمضان جای مادرم بسیار خالی است و روز اول ماه مبارک رمضان جای خالیش را خیلی حس می کنم.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه آرامش روحی و قلبی است و در این ماه نسبت به ماه های دیگر بسیار احساس آرامش میکنم. دعای سحر برایم بسیار خاطره انگیز است و مرا به دوران کودکی ام سوق می دهد و یاد اولین سال روزه گرفتنم می اندازد.

خانم قاسمی اظهارداشت: در این ماه باید زیاد به یاد خدا باشیم و از تنگدستان دستگیری کنیم و برای درگذشتگان ختم قرآن بگیریم.

سید دانیال خلیلی نیز از رسومات ماه مبارک اهل سنت گفت: خواندن نماز تراویح، قرآن خوانی و مسابقات قرآنی و افطاردهی از برنامه های برادران اهل سنت در ماه مبارک رمضان است.

 

حسن دیدگاه، مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گرگان گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان به منظور آماده سازی روحی، جسمی و فضای مسجد جهت استقبال از این ماه مبارک، غبار روبی مساجد سطح استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان نیز 4 مسجد به صورت محوری غبار روبی شد، افزود: دو هزار و 200 مسجد در سطح استان وجود دارد.

خداوند در این ماه مبارک با سفره ای که گسترانده میزبان مهمانانش است، ضیافت این ماه با هیچ ماه دیگر قابل مقایسه نیست و باید از تمامی این مهمانی نهایت استفاده را ببریم باشد که مهمان خوبی برای حق باریتعالی باشیم و با استغفار و خواندن کلام وحی گناهانمان را پاک کنیم.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار