معاون فرماندار گنبدکاووس:

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت به صورت پایلوت در استان گلستان، گفت: این طرح از امروز به صورت رسمی در گنبدکاووس آغاز می‌شود.

نظام ارجاع الکترونیک سلامت از امروز در گنبدکاووس اجرا می‌شود/ نظارت بر دستفروشان در ماه رمضان تشدید شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شورای سلامت و امنیت غذایی به عنوان عالی‌ترین جمع و نهاد تصمیمی گیرنده و سیاست‌گذار در حوزه سلامت در هر شهرستان است که به ریاست فرماندار، دبیری رئیس شبکه بهداشت و درمان و با حضور میران مرتبط آن شهرستان برگزار می‌شود.

این شورا در سطح استانی و کشوری نیز با حضور و ریاست استانداران و رئیس جمهور برگزار شده و تصمیمات کلان حوزه سلامت در آن اتخاذ می شود، که در یکی از این جلسات براساس بندها و مواد قانون برنامه ششم توسعه استقرار نظام ارجاع الکترونیک در بخش سلامت مورد تصویب قرار گرفته و استان گلستان نیز به عنوان استان پایلوت کشوری انتخاب شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای سلامت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه جلسه شورای سلامت یکی از مهم‌ترین جلسات اداری در شهرستان گنبدکاووس است، اظهار کرد: بارها بر این نکته تاکید کرده‌ایم که ادارات در این جلسه باید در سطح مدیران عالی شرکت کنند و اگر مدیر دستگاه خود امکان حضور را ندارد عالی‌ترین رتبه بعد از وی و با اختیار و اطلاعات لازم در این حوزه به جلسه بیاید.

فرهاد شیبک با بیان اینکه در حوزه سلامت باید مشکلات را قبل از وقوع پیش‌بینی و پیشگیری کرد، افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و گرمای هوا انتظار ما از مدیران شبکه بهداشت و درمان و بخش‌های نظارتی این است که دغدغه جدی‌تری نسبت به سلامت به ویژه در حوزه مواد خوراکی و اغذیه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شاهد رشد فزاینده دستفروشی در ماه مبارک رمضان در سطح شهر و فروش انواع مواد غذایی توسط افراد و اصناف مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: رسالت و وظیفه همه ما در این ایام توجه و دغدغه بیشتر نسبت به سلامت مردم و نظارت بیشتر بر امنیت غذایی شهرستان است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس از اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک سلامت در این شهرستان از امروز خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت از امروز یعنی ابتدای خردادماه در استان گلستان اجرایی خواهد شد.

شیبک با اشاره به اینکه دولت با اجرای این طرح به دنبال کاهش هزینه درمان برای مردم است، ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری و معطلی بیماران، نظارت مستقیم بر فرآیند معالجه و درمان، ثبت سوابق و تشخیص بیماری افراد در سامانه و پرونده شخصی آنها، جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و بسیاری از موارد دیگر از مزیت‌های اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه باید این طرح به صورت کامل و با جزئیات اجرایی به اطلاع عموم مردم برسد، تصریح کرد: با توجه به تاخیر در ابلاغ طرح و عدم اطلاع حتی مدیران از اجرای آن در ابتدای خرداد قطعا اگر مردم از نحوه کارکرد این نظام اطلاع کافی نداشته باشند با چالش‌های بسیاری روبه رو خواهیم شد به همین دلیل استفاده از همه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی در شهرستان ضروری است.

مشاور رئیس دانشگاه و مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گنبدکاووس نخستین شهرستانی خواهد بود که در استان گلستان شورای عالی سلامت را در بخش شهرستانی با دستورالعمل جدید تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با کمک خیرین نخستین جلسه این شورا را در ماه مبارک رمضان همراه با افطاری با حضور مدیران مربوطه شهرستانی و استانی برگزار کنیم.

رضا صابری با تاکید بر اینکه با اجرایی شدن نظام ارجاع الکترونیک در شهرستان گنبدکاووس روش‌های سنتی ارجاع منسوخ خواهد شد، افزود: البته این طرح در فاز نخست و فعلا در سطح روستا و برای روستائیان انجام خواهد شد تا سیستم سنتی ارجاع در روستاها تغییر یابد و سپس در سطح شهرها نیز در فاز بعدی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک در ماده 91 قانون برنامه چهارم توسعه، ماده 32، 35 و 38 برنامه پنجم توسعه و ماده 70 و 74 برنامه ششم توسعه به صورت صریح بیان شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح فرمانداری، بخشداری‌ها، بیمارستان‌های شهرستان، اداره مخابرات، شوراهای اسلامی، نظام پزشکی، اداره بیمه سلامت و شبکه بهداشت و درمان درگیر اجرا خواهند شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس در جلسه شورای سلامت این شهرستان با اشاره به اینکه طرح نظام ارجاع الکترونیک در سه سطح اجرایی می‌شود، ادامه داد: در سطح یک روستائیان به خانه‌های بهداشت و پزشکان مراجعه می‌کنند، در سطح دوم این عزیزان به بیمارستان‌های شهرستانی ارجاع می‌شوند و در سطح سوم نیز بیمارستان‌های تخصصی استانی قرار دارند که در مرحله نهایی ارجاع هستند.

فرهاد بدیعی با تاکید بر اینکه این طرح پیش از این در سه شهرستان استان گلستان از جمله علی‌آباد‌کتول، بندرترکمن و آق‌قلا اجرایی شده است، تصریح کرد: تلاش شده است در این فرصت ضعف‌ها و قوت‌های این طرح احصا شده و در حد توان رفع شود هرچند معتقدیم هر طرحی در مرحله اجرا نقایص خود را نشان داده و این مردم هستند که می‌توانند با ارائه نظرات و پیشنهادهای خود ما را در رفع مشکلات این طرح یاری کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار