رئیس شوراهای حل اختلاف استان گلستان گفت: ۳۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته با پادرمیانی شورای حل اختلاف استان گلستان از زندان آزاد شدند.

آزادی ۳۱۸ زندانی جرائم غیرعمد در استان گلستان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ احمد جعفری با اشاره به آمار بالای زندانی شدن افراد با جرائم مالی غیرعمد در زندان‌ها اظهار داشت: ناتوانی مالی در پرداخت دیه تصادفات، مهریه و نفقه، صدور چک بی‌محل و مشکلات مالی تنها تعدادی از علل حضور افراد در زندان است، افرادی که می‌شد مسیر زندگی‌شان تغییر کند.

وی افزود: براساس گفته‌های رئیس دستگاه قضا، به علت اهمیت موضوع حبس محکومان جرائم غیرعمد ما باید مسئله زندان و زندانی و خانواده‌های این افراد را که یک موضوع اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در کشور به حساب می‌آید بیش از پیش، جدی بگیریم.

جعفری با بیان اینکه "بدهکار ،مجرم نیست"، تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به طور عمده به علت ناتوانی مالی در پرداخت دیون خود وارد زندان می‌شوند که در واقع زندان محیط مناسبی برای حضور آنها نیست و متاسفانه حضور آنها در زندان ، بیشتر خانواده‌هایشان را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف گلستان، نقش شوراهای حل اختلاف را در این میان بسیار موثر دانشت و گفت: سال گذشته یکی از خیران شهرستان گنبدکاووس که عضو شورای حل اختلاف نیز هست با هزینه شخصی خود زمینه آزادی 410 زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کرده است.

جعفری با اشاره به آزادی 318 زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته با پادرمیانی شورای حل اختلاف، مردم گلستان را مردمی باگذشت خواند و گفت: یکی از موارد قابل توجه در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ایثارگری و نیکوکاری خود شاکیان است که با گذشت از مقداری از مطالبات خود توانسته‌اند سهم بسزایی را در آزادی این زندانیان به خود اختصاص دهند.

وی افزود: زندانیان غیرعمد افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه، دیه ناشی از حوادث کارگاهی و صنعتی، قتل شبه عمد و تصادفات رانندگی روانه زندان شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار