رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: تعداد ۳۲ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال تا کنون با کمک خیران و گذشت شاکیان در گلستان آزاد شدند.

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ هادی هاشمیان  در جلسه ستاد دیه استان اظهار کرد: تعداد ۳۲ زندانی جرائم غیر از ابتدای سال تا کنون با گذشت شاکیان و کمک مالی خیران آزاد و به آغوش خانوده باز گشتند.

 

وی افزود: شعبه شورای حل اختلاف ستاد دیه نیز از امسال فعال شده و امیدواریم با تلاش‌های اعضای این شعبه، بستر آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود .

 

هاشمیان از تلاش برای مشارکت بیشتر خیران برای آزادی زندانیان دیون مالی سخن گفت و افزود: امیدواریم خیران در سنت نیکوی وقف، نیت آزادی زندانیان را نیز مدنظر قرار دهند .

وی ادامه داد: اگر ظرفیت وقف هم به کمک ستاد دیه بیاید می‌توانیم سالانه به آزادی بسیاری از افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار زندان شده‌اند کمک کنیم .

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به منظور استفاده حداکثری از کمک خیران برای آزادی زندانیان، امسال بنا داریم در همه شهرستان‎های استان، جشن گلریزان برگزار کنیم .

این مقام ارشد قضایی استان با تاکید بر این که ماندن در زندان، بیشترین آسیب را متوجه خانواده زندانیان می‌کند، گفت: در سال‌های اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته، نگاه مردم به مقوله زندان تغییر کرده و آنان هم به این نتیجه رسیده‌اند که زندان فقط جای کسانی است که جان، مال و ناموس مردم را تهدید می‌کنند .

هاشمیان به تلاش دستگاه قضایی استان برای کاهش تعداد زندانیان هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته قضات دادگستری در محاکم قضائی بیش از سه هزار و ۲۰۰ رای جایگزین زندان صادر کردند که در نوع خود حرکت کم نظیری بود .

به گفته وی سال گذشته با کمک ستاد دیه ۳۸۸ نفر از زندان آزاد شدند و تعداد هفت محکوم به قصاص هم با گذشت اولیای دم به زندگی دوباره برگشتند

 

ارسال نظر

آخرین اخبار