پس از 2 سال پیگیری‌

با وجود آنکه کارگران روگذر و زیرگذر گرگان نزدیک به دو سال از اتمام پروژه «صیادشیرازی» و «بهارستان» پیگیر مطالبات خود بودند اما هیچ مسوولی به این کارگران پاسخگو نبود.

فریاد زخم‌های کارگران پروژه‌های زیرگذر گرگان به گوش مسؤولان نرسید

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ بارها صحن علنی شورای شهر گرگان در سایه حاشیه  حضور کارگران طلب‌کار زیرگذر و روگذر  برگزار شد.

کارگرانی که پس از گذشت دو سال از افتتاح پروژه زیرگذر و روگذر دخانیات و صیادشیرازی هنوز به مطالباتشان نرسیدند و خود را قربانی پیشرفت و توسعه شهر گرگان می‌دیدند.

برخی از کارگران و پیمانکاران اجرای این پروژه که بدهی‌های سنگینی را متحمل شدند اعتقاد دارند کوتاهی شهرداری گرگان به دلیل بی‌توجهی به مطالبات کارگران و عدم اخذ تضامین لازم سبب باقی ماندن چند میلیارد تومان طلب صدها کارگر اجرای این پروژه شده است.

با وجود آنکه کارگران روگذر و زیرگذر گرگان نزدیک به دوسال از اتمام پروژه صیاد شیرازی و دخانیات پیگیری طلب‌های خود بودند اما هیچ مسوولی به این کارگران پاسخگو نبود و تنها وعده‌های سرخرمن به مطالبه‌هایی به‌حق این کارگران داده شد.

پرداخت مطالبات کارگران و پیمانکاران این پروژه به دلیل اختلاف حساب بین شهرداری گرگان و پیمانکار اصلی این طرح که وابسته به یکی از سازمان‌های دولتی بود همچنان بلاتکلیف است.

جواد فرقانی یکی از پیمانکاران پروژه بهارستان و دخانیات است که هنوز به مطالباتش پاسخ داده نشده است.

این پیمانکار که از آستارا برای اجرای پروژه روگذر بهارستان و دخانیات به گرگان آمده بود بیش از ٢٠ بار در صحن علنی شورای شهر گرگان برای پیگیری مطالباتش مراجعه کرده بود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید، ٦٠٠ میلیون تومان کل مبلغ اجرای طرح من بود که ٢٢٠ میلیون تومان آن باقی مانده است.

فرقانی تصریح کرد : ‌به دلیل عدم پرداخت مطالباتم به ٨٠ کارگر بدهکار هستم و دو سال است که با پیگیری‌هایی که داشتم به نتیجه نرسیدم.

این پیمانکار می‌گوید، در آخرین اقدام شورای شهر و شهرداری نامه‌ای پس از دو سال به بازرسی برای حل اختلاف حساب پیمانکار اصلی سازه پایدار و شهرداری زدند و بازرسی می‌گوید کسی نیست از نامه‌ای که به سازمان بازرسی زده شده دفاع کند و همچنان این موضوع بلاتکلیف است.

فرقانی یادآور می‌شود که شهردار سابق و رئیس شورای شهر قول داده بودند که مشکل ما را حل کنند اما روی حرفشان نماندند.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز در این باره اظهار کرد: شهردار سابق گرگان در خصوص مطالبات کارگران روگذر و زیرگذر شهرداری اعلام کرده که هیچ بدهی به پیمانکار ندارد اما بررسی‌های شهرداری گرگان خلاف این گفته را ثابت کرده است، از این رو مکاتبات شهردار وقت با بازرسی برای بررسی مجدد انجام شده است.

فائزه عبداللهی گفت: هنوز بررسی‌ها تکمیل نشده و باید منتظر ماند که نظر بازرسی اعلام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی است که مطالبات کارگران پرداخت شود، افزود: قرار نیست مطالبات کارگران توسط شهرداری پرداخت شود، در حال حاضر نیز پیمانکار باید پاسخگو باشد نه شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: گرچه پیمانکار باید پاسخگوی مطالبه کارگران باشد اما در عین حال شورای شهر خانه ملت است و مشکلات و مطالبات مردم که در شهرداری و سایر نهادها حل نشود در صحن شورای اسلامی شهر مطرح می‌کنند که ما نیز سعی می‌کنیم در حد توان در راستای حل مشکلات آنها گام برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار