مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت:امروز یکشنبه احتمال بروز سیلاب در استان های گیلان ، مازندران و گلستان وجود دارد بنابراین استخرداران پرورش ماهی مراقب ورود سیلاب به استخرهای خود باشند.

هشدار سازمان هواشناسی به استخرداران پرورش ماهی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ مسعود حقیقت روز یکشنبه در گفت و گو  افزود: با توجه به اینکه امروز جریان های خنک شمالی به نوار شمالی کشور نفوذ می کند، در این مناطق شاهد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

وی اظهارداشت: شدت بارش ها امروز در استان های گیلان، مازندران، گلستان ، بخش هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود ، همچنین برای بخش هایی از مرکز کشور رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی ادامه داد: ذات بارش های این فصل از سال رگباری و شدید است از این رو احتمال آبگرفتگی در مناطق یاد شده وجود دارد.

وی افزود: فردا دوشنبه در دامنه های البرز ، به ویژه البرز مرکزی، شمال شرق استان تهران و سمنان ، بخش هایی از مرکز و شرق کشور شاهد رگبار باران و وزش باد خواهیم بود.

حقیقت گفت: سه شنبه باران ها در برخی از مناطق گسترده تر می شود به ویژه در دامنه های زاگرس شمالی، زاگرس مرکزی ، دامنه های البرز غربی و مرکزی که بیشتر به شکل رگبار باران و وزش باد و رعد و برق خواهد بود.

*** توصیه های هواشناسی

وی افزود: امروز و فردا دریای خزر مواج پیش بینی شده است بر این اساس توصیه می کنیم صیادان طی این دو روز از رفتن به دریا خودداری کنند.

وی توصیه کرد:شالیکاران مراقب باشند تا بارش های رگباری باعث خوابیدگی خزانه های برنج نشود، همچنین عشایری هم که در منطقه البرز تردد می کنند از رفتن به ارتفاعات و کنار رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی می شود تا پایان هفته جاری رگبارهای پراکنده ای را در مناطق مختلف کشور داشته باشیم.

*** وضعیت هوای تهران/ گرمترین و سردترین نقاط کشور

حقیقت با بیان اینکه برای تهران هم امروز پدیده خاصی پیش بینی نشده است افزود: هوای امروز تهران کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود، بیشینه دما به 32 می رسد، فردا نیز هم کمی ابری اما وزش باد زیادی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: فردا بیشینه دما 31 خواهد بود اما سه شنبه گرمتر می شود و به بیشینه دما به 33 خواهد رسید، کمینه دمای امروز صبح پایتخت نیز 19 بود.

حقیقت افزود: البته احتمال رگبار پراکنده به ویژه در ارتفاعات تهران در پایان هفته وجود دارد اما هنوز قطعی نیست و فردا با دقت بیشتری می توان درباره آن صحبت کرد.

وی گفت: دیروز راسک در استان سیستان و بلوچستان و لامرد در استان فارس با 43 درجه گرمترین و امروز صبح ورزقان در استان آذربایجان شرقی خنک ترین نقاط کشور بودند.

 

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار