رئیس مرکز ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی:

عملیات تکثیر مصنوعی کپور دریایی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی گلستان آغاز شد.

عملیات تکثیر مصنوعی کپور آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛مراد محمد شکیبا رئیس مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی استان گفت: با توجه به شرایط رودخانه‌ها و نبود بستر مناسب برای تخم ریزی طبیعی ماهیان کپور دریایی، این مرکز هر ساله به صید و انتقال مولدین از دریا برای عملیات تکثیر مصنوعی و نیمه مصنوعی اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از این تکثیر بازسازی ذخایر این گونه با ارزش و بومی منطقه است و پس از تزریق هورمون برای القاء جنسی مولدین و لقاح و انکوباسیون تخم ها، لارو‌های تولیدی به استخر‌های پرورش ماهی منتقل می‌شوند تا در زمان مناسب در رودخانه‌های مورد نظر رهاسازی شوند.

شکیبا گفت: بعد از رسیدن وزن آن‌ها به یک گرم، این بچه ماهیان در حوضه‌های آبریز‌های ساحل شرقی منتهی به دریای خزر (گرگانرود و رودخانه قره سو) رهاسازی می‌شوند.

وی با اشاره به پیش بینی تولید بچه ماهیان کپور دریایی در سال جاری گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۹۷، بالغ بر ۱۰ الی ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید شود.

مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی استان گلستان توانست میزان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه بچه ماهی کپور دریایی تولید و برای بازسازی ذخایر در دریا رها سازی کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار