مفسر قرآن و استاد حوزه علمیه:

مفسر قرآن و استاد حوزه علمیه گفت: کسی که در راه خدا جهاد می¬کند و جانش را در این مسیر اهداء می¬کند روز قیامت میهمان ویژه خداوند هستند.

شهداء در روز قیامت میهمان ویژه خدای متعال هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی در جمع مردم روزه دار شهرستان گرگان اظهار کرد: خدای عالم گاهی یک نعمت را به انسان می دهد و گاهی نعمتی را از انسانی می­گیرد و به دیگری اهداء می­کند. در خصوص قدرت هم همینطور است و در مواقع بسیاری خداوند بندگانش را مورد آزمایش قرار می­دهد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند متعال هم کسانی بر کسانی دیگر ترجیح می دهند همانطوری که سوره مبارکه اسراء می فرماید" وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‌ آدَمَ وَ ... فَضَّلْناهُمْ عَلی‌ کَثیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنا تَفْضیلاً "(آیه 70 سوره اسراء) فرزندان آدم را پروردگار مورد احترام قرار داده است.

حافظ کل قران کریم و مدرس خارج فقه و اصول افزود: خداوند تمام حیوانات را در تسخیر انسانها قرار داده است این یعنی برتر و فضیلت داشتن انسان در مقابل حیوانات. حتی اگر هم انسان در مقابل نفسش ایستادگی کند از فرشتگان هم بالاتر می باشد.

مفسر قرآن و استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبران از بقیه انسانها برتری داده شده اند افزود: پیامبران هم با هم مساوی نبوده اند بلکه برخی ها با برخی دیگر فضیلت و برتری داشته اند.

آیت الله قدمی ابراز کرد: بنابراین خدای عالم هم انسان را برتر از موجودات کرد و در روزی هم برخی را بر دیگران برتری داده است و پیامبران را بر دیگر مردم برتری و فضیلت داده است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا خاطر نشان کرد: جهاد اقسامی دارد، برخی از جهاد نفسی است برخی از جهاد دفاعی. وقتی کسی در جهاد دفاعی شرکت می­کند و در راه اسلام گام بر می دارد خداوند این شخص را بر دیگران برتری می دهند." وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَى الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا" (آیه 95 سوره نساء) و این افراد میهمان ویژه خداوند در روز قیامت هستند.

حافظ کل قران کریم و مدرس خارج فقه و اصول ادامه داد: این فضیلت و برتری در همه جا وجود دارد مانند اینکه شهید حججی در بین بقیه شهداء برتری خاصی عطاء کرده است. ما باید از این فضیلت و برتری نهایت استفاده را ببریم تا در این مسیر ضرر نکنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار