مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: بعد از ماه مبارک رمضان تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد، سپاه و استانداری گلستان برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی در مدت زمان دو ساله برای مددجویان منعقد خواهد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی بین کمیته امداد، سپاه و استانداری گلستان/مردم با خرید تولیدات مددجویان به حمایت از کالای ایرانی کمک ‌کنند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ امان‌الله حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر 60 هزار خانوار در استان گلستان زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

وی گفت: به همان اندازه که خروجی وجود دارد و تعدادی از افراد زیرپوشش در استان پس از توانمندسازی از روند حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند به همان نسبت و حتی بیشتر افراد زیرپوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به اقدامات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی، تصریح کرد: یکی از سرفصل‌های مهم کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است که در این راستا خانواده‌هایی که دارای ظرفیت کار هستند شناسایی شدند و زمینه آموزش فنی‌وحرفه‌ای به صورت رایگان برای آنها فراهم شده که در نتیجه این اقدام در سال گذشته 5 هزار و 700 خانواده از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

حسین‌پور ادامه داد: افراد تحت پوشش پس از آموزش فنی‌وحرفه‌ای از مشاوره شغلی، تهیه طرح و تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

*اعطای بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال گذشته

وی از ایجاد 3 هزار و 700 طرح اشتغال طی سال گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: کمیته امداد گلستان در سال گذشته بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه اشتغال پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه در سه سال گذشته حدود 6 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد را توانمند کرده و از گردونه حمایتی خارج کردیم، ابراز کرد: در سال گذشته 800 خانواده تحت پوشش کمیته امداد در گلستان توانمند شدند.

حسین‌پور با اشاره به اقدامات کمیته امداد در راستای شعار «حمایت از کالای ایرانی» تصریح کرد: کمیته امداد از سال‌های گذشته به‌ویژه در سال‌جاری در بخش اداری خود برای خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی مصمم است از طرفی توصیه ما به مردم حمایت از کالای ایرانی به‌ویژه استفاده از محصولات و تولیدات مددجویان در حوزه‌های مختلف اعم از فرش، کشاورزی، دامپروری و ... است تا ضمن رونق اشتغال، مددجویان کمیته امداد درآمد بیشتری کسب کنند.

وی خوشه‌سازی و زنجیره‌سازی طرح‌ها به‌ویژه طرح‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و اذعان کرد: تأکید ما حمایت از کالای ایرانی و به‌طور ویژه حمایت از محصولات تولیدی مددجویان است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با بیان اینکه در حوزه مسکن مددجویان اقدامات خوبی از سوی کمیته امداد صورت گرفته است، یادآور شد: در سال گذشته حدود 15 میلیارد تومان برای ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان پرداخت کردیم، همچنین بعد از ماه رمضان تفاهم‌نامه‌ای بین کمیته امداد، سپاه و استانداری گلستان برای ساخت 2 هزار واحد مسکونی طی دو سال برای مددجویان منعقد خواهد شد.

حسین‌پور افزود: در سال گذشته بیش از 2 هزار کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار