مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: برای امسال جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور هدف‌گذاری شده است.

پیش‌بینی جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

به گزارش گلستان24؛نجفعلی انتظاری ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان گلستان اظهارداشت: زکات به عنوان یکی از بخش های کاری کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دبیرخانه است.

وی افزود: 11 سازمان، نهاد و وزارتخانه در شورای عالی زکات کشور به عنوان سیاستگذار عضویت دارند و در این امر دست اندرکار هستند.

مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه زکات از جمله اموراتی است که " زمان" در اجرای آن مهم است، گفت: زکات با برداشت محصول در ارتباط است و هر استانی بنا به اقتضائاتی که دارد، پیرامون آن برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی اظهار داشت: امسال هم فصل برداشت محصولات در استان هایی مانند گلستان با ماه مبارک رمضان مقارن شده است و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و کمیته امداد از ظرفیت مبلغین و روحانیون برای اطلاع رسانی احکام و اقلامی که زکات به آن اختصاص می‌یابد، استفاده می‌کنیم.

انتظاری ادامه داد: سال گذشته 370 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد که 72 درصد آن برای کمک به محرومان و نیازمندان از جمله در تأمین مسکن، جهیزیه، معیشت، درمان و غیره هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حدود 28 درصد زکات جمع آوری شده صرف پروژه های عمرانی شده است، گفت: قرار براین شده تا تعداد پروژه ها کاهش پیدا کند اما اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

مدیرکل اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهارداشت: برای امسال نیز جمع آوری 400 میلیارد تومان زکات در کشور هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه گلستان یکی از استان های شاخص در امر زکات است، خاطرنشان کرد: گلستان همواره از استان های برتر در جمع آوری زکات بوده و حضور امروز ما در این استان نیز قدردانی از تلاش های شورای زکات این استان است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار