خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان از راهیابی ۱۱۴۸ دانش آموز گلستانی به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری خبر داد.

راهیابی ۱۱۴۸ دانش آموز گلستانی به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی هنری

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید علی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گرگان گفت: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری در فروردین و اوایل اردیبهشت در رشته های ادبی پژوهشی، هنرهای آوایی، هنرهای دستی و تجسمی و هنرهای نمایشی در استان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات به منظور فراهم ساختن زمینه لازم به منظور کشف و شکوفایی و استعدادهای دانش آموزان، افزایش سطح و درک مفاهیم فرهنگی هنری، افزایش کارگروهی و پرورش روحیه کار جمعی، ایجاد رقابت صحیح و سازنده بین دانش آموزان، توسعه و تعمیق فرهنگ تفکر و پژوهش، توسعه و تعمیق بهره برداری های هنری برای تجلی های فکری دانش آموزان و ایجاد تحکیم در پیوند روحی و روانی جوانان با جامعه برگزار شد.

حسینی خاطرنشان کرد: این مسابقات طی هشت روز در دو مقطع متوسطه اول و دوم در سه شهرستان گنبد با رشته هنرهای دستی تجسمی، گرگان با رشته هنرهای آوایی و کردکوی با رشته هنرهای نمایشی برگزار شد.

وی اظهارداشت: در رشته هنرهای دستی و تجسمی 950 دانش آموز، در رشته هنرهای نمایشی 900 دانش آموز و در رشته هنرهای آوایی یک هزار و 500 نفر شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: بر اساس رقابت صورت گرفته در سه رشته، یک هزار و 148 دانش آموز به مرحله کشوری راه یافتند.

وی یادآور شد: مرحله کشوری این مسابقات مردادماه در تهران برگزار می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار