امام جمعه اهل سنت داشلی‌برون:

امام جمعه اهل سنت بخش داشلی‌برون با اشاره به لزوم رفع محرومیت‌های این منطقه مرزی، گفت: مرکز بهداشت اینچه‌برون شهرستان گنبدکاووس شبانه‌روزی شود.

مرکز بهداشت اینچه‌برون شبانه‌روزی شود/ محرومیت‌های بخش مرزی باید مرتفع شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ آخوند مدد هوشمند امروز  در گنبدکاووس با اشاره به وفاداری، تدین و تعهد مردمان مرزنشین بخش داشلی‌برون، اظهار کرد: بدون شک همه می‌دانیم که مردمان غیور مرزنشین با وجود همه سختی‌ها و کاستی‌های موجود از جمله کمبود امکانات و رفاه معیشتی همواره در صحنه‌های نیازمندی انقلاب در وسط صحنه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی محرومیت‌ها در بخش داشلی‌برون سال‌هاست مرتفع نشده است، افزود: انتظار ما از همه مسوولان و مدیران زحمتکش و تلاشگر شهرستان و به ویژه استان گلستان توجه کافی به منطقه مرزی و مردم محروم و کمتر برخوردار این مناطق است.

امام جمعه اهل سنت بخش داشلی‌برون با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از کاستی‌های این بخش در حوزه بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: البته با همت و تلاش مسوولان و به برکت انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیار خوبی در این حوزه در منطقه مرزی داشلی‌برون صورت گرفته است اما قطعا با توجه به حجم معضلات و مسائل مربوط به این حوزه باید این تلاش‌ها بیشتر شود.

هوشمند با اشاره به اینکه شبانه‌روزی شدن مرکز بهداشت اینچه‌برون یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم بخش داشلی‌برون است، ادامه داد: راه‌اندازی هر چه سریع‌تر اورژانس روستای دماغ این بخش نیز یکی از پروژه‌های مهم و اساسی است که باید هر چه زودتر راه‌اندازی شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت روستای «کرند» نیز نیاز به پیگیری دارد، تصریح کرد: این مرکز باید ضمن تجهیز و توسعه به صورت شبانه‌روزی اداره شود تا مردم این منطقه نیز در طول ساعات شبانه‌روز بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

امام جمعه اهل سنت بخش داشلی‌برون با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین مشکلات بهداشتی و درمانی در بخش ما بیماری سالک است، اضافه کرد: از مسوولان و مدیران حوزه بهداشت و درمان صمیمانه تقاضا دارم تا فکری برای مبارزه جدی با بیماری سالک در بخش داشلی‌برون کرده و مردم ما را از این بیماری که هر روز شیوع بیشتری می‌یابد رها کنند.

هوشمند با اشاره به این که رضا صابری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس از زمان تصدی مسوولیت نگاه خوبی به منطقه مرزی داشلی‌برون داشته است، گفت: امیدواریم تداوم این نگاه موجب رشد و توسعه روزافزون این بخش محروم در شهرستان گنبدکاووس شده و نهایتا با بهبود وضعیت بهداشتی و سلامتی مردم غیور این منطقه همراه باشد.

گفتنی است بخش داشلی‌برون به عنوان یکی از دو بخش شهرستان گنبدکاووس به عنوان پهناورترین بخش استان گلستان بوده و بالغ بر 145 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان در بخش شمال شرقی کشور دارد که پایانه مرزی گمرک اینچه‌برون و راه آهن اینچه‌برون به سمت آسیای میانه از مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار