مدیر توسعه و کارآفرینی اداره کار گلستان خبر داد:

مدیر توسعه و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار برای اجرای طرح های عشایری و روستائی به بانک های استان اختصاص یافت.

تخصیص۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار به بانک‌های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ موسی بی باک اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار به بانک های استان تخصیص یافت که این تسهیلات با رویکرد توسعه طرح های اشتغالزایی در مناطق روستائی و عشایری به استان اختصاص یافته است.

وی افزود: در همین راستا هزار و ۶۰۲ طرح به بانک‌های استان با مبلغ ۲۲۱ میلیارد تومان معرفی شد که تا کنون به ۱۲۸ طرح با مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بی باک افزود: در بخش تسهیلات اشتغالزایی شهری و روستائی از محل بندهای الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۹۶ مبلغ۴۲۷ میلیارد تومان به استان گلستان اختصاص یافت که تعداد ۲۹۲ طرح به بانک‌های عامل استان با مبلغ ۴۰۴میلیارد تومان معرفی شد و تا کنون به تعداد ۳۵ طرح مورد تائید مبلغ ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات تعلق گرفته است.

 رئیس کمیته فنی اشتغال استان گلستان با اشاره به اینکه برنامه اشتغال فراگیر با هدف تحرک در بازار کار و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی به اجرا درآمده است، افزود: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۲۰ طرح به میزان ۳۲ میلیارد تومان از محل اشتغال فراگیر پرداخت و مقدمات اشتغال ۲۶۴ نفر فراهم شد.

بی باک به اجرای طرح کارورزی و معرفی۷۶۳ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به بنگاهای اقتصادی اشاره و خاطر نشان کرد: برای اجرای ماده ۱۳ شیوه نامه اجرایی طرح کاروزی مبنی بر بهره‌مندی از مزایای معافیت صددرصدی حق بیمه کارفرمایی، جلسات مختلفی برگزار شد که پس از هماهنگی های لازم این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار