خبر خوشحال کننده رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس

رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس با اشاره به اینکه تلاش‌ها در حوزه کاهش آمار طلاق و قانونی کردن آن جواب داده است، گفت: به لطف خدا آمار طلاق در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدودا 17 درصد کاهش داشته است.

آمار طلاق در گنبدکاووس با کاهش 16.7 درصدی مواجه شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ احمد مهماندوست عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اداره ثبت احوال گنبدکاووس در تلاش است همراستا با تمام نقاط کشور در قانونمند کردن ثبت وقایع حیاتی تلاش مستمری را داشته باشد، گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای قانونی کردن اقدامات و پرهیز از بی‌نظمی در این حوزه از اولویت‌های ماست.

وی با بیان اینکه در دو ماهه ابتدایی سال جاری در حوزه تعداد ولادت در شهرستان با کاهش 5/6 درصدی مواجه شده‌ایم، افزود: این آمار در دو ماهه نخست سال 1396 بالغ بر 1408 مورد بوده که در سال جاری با کاهشی نسبتا محسوس به یک‌هزار و 316  مورد رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه آمار مرگ و میر در سطح این شهرستان در دو ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ان در سال گذشته 3/1 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر در فروردین و اردیبهشت سال 1396 بالغ بر 240 نفر بوده که در دو ماهه نخست امسال به 243 نفر رسیده است.

*آمار ازدواج در گنبدکاووس با کاهشی3/6 درصدی رو به رو شده است

مهماندوست آمار تعداد ازدواج در دو ماهه ابتدایی سال 1397 را 643 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار در سال گذشته و در دو ماهه نخست بالغ بر 686 مورد بوده است که به این ترتیب آمار ازدواج در این شهرستان با کاهشی3/6 درصدی رو به رو شده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فرهنگی و اقدامات ایجابی در حوزه کاهش آمار طلاق در سطح شهرستان گنبدکاووس به مرور در حال نشان دادن تاثیرات خود است، تصریح کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری آمار ثبت طلاق در سطح شهرستان گنبدکاووس با کاهشی معادل 16.7 درصد روبه رو شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه این آمار در دو ماهه نخست سال جاری تعداد 85 مورد بوده است، افزود: در دو ماهه نخست سال 1396 میزان ثبت طلاق در گنبدکاووس 102 مورد اعلام شده بود که این نشان دهنده کاهش میزان طلاق در این شهرستان است.

مهماندوست با اشاره به عدم نیاز به همره داشتن کارت ملی برای حضور در آزمون کنکور سراسری در هفته آتی، اضافه کرد: برای شرکت در این آزمون به همراه داشتن شناسنامه کافی است و اگر شخصی نیز اصرار به دریافت کارت ملی قبل از این تاریخ دارد می‎تواند با دریافت ابلاغ‎نامه ملی از ادارات ثبت احوال شهرستان حضور در مراحل تعویض کارت ملی را اثبات کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار