معاون استاندار گلستان خبر داد

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی اعتیاد هزینه‌هایی از جمله جان جوانانمان را صرف کردیم، گفت: یادواره شهدای 20 شهید مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره 20 شهید مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان در شهرستان گنبدکاووس که متکفل ارائه خدمات به محدوده شرق استان گلستان است در دو سال اخیر پس از خانه تکانی توسط دادستان گنبدکاووس و انتصاب حسین رضایی به عنوان مدیرعامل جدید با تغییر رویکرد جدی حرکت خود را برای رسیدگی جدی به وضعیت معیشتی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی خانواده زندانیان با شتاب آغاز کرد که با کمک خیرین و نیکوکاران و البته حمایت مسوولان ارشد شهرستانی به توفیقات خوبی از جمله چندین برابر شدن درآمدهای انجمن برای کمک به خانواده‌های مددجویان دست پیدا کرد.

امروز نیز برگزاری اختتامیه همایش پیشگیری از اعتیاد و اصلاح اخلاق در زندگی در سالن همایش‌های جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به همت انجمن حمایت از خانواده زندانیان و موسسه مهرآفرینان جوان با حضور پرشور خانواده زندانیان شرق استان گلستان برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در این همایش با اعلام حمایت از برگزاری برنامه‌های اجتماعی و فرهنگ‌محور در سطح شهرستان، گفت: با تمام توان بنده و همکارانم در فرمانداری و ادارات تابعه برای کمک به فرهنگ‌سازی در حوزه مسائل اجتماعی و کمک به مددجویان این حوزه آمادگی همکاری هستیم.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌محور یکی از اقدامات مورد تاکید ما در این حوزه است، ادامه داد: در هفته پیش‌رو که مصادف با هفته مبارزه با مواد مخدر است تلاش کرده‌ایم برنامه‌های شاخص همه ادارات و نهادها را به این سمت هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ما در این هفته برگزاری یادواره 20 شهید مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس است، تصریح کرد: ما برای ریشه‌کنی اعتیاد هزینه‌های زیادی از جمله جان جوانانمان را صرف کردیم و امروز وظیفه داریم در تکریم مقام شامخ آنها کوشا باشیم.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شرق استان گلستان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش‌های این انجمن برای کاهش آلام خانواده‌های زندانیان، گفت: تمام تلاش ما این است که فضا را به سمتی پیش ببریم که بتوانیم با کمک به خانواده زندانیان بخشی از کمبودهای حاصل از نبود سرپرست در خانواده را جبران کنیم.

حسین رضایی با بیان اینکه حمایت‌های امام جمعه، فرماندار ویژه و دادستان شهرستان گنبدکاووس از انجمن ما همواره موجب دلگرمی و افزایش انگیزه ما شده است، اظهار کرد: خیرین و نیکوکاران شهرستان مهم‌ترین ارکانی هستند که در دو سال اخیر بار سنگین حمایت از خانواده‌های زندانیان را به دوش کشیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر ارائه خدمات به خانواده زندانیان شرق استان گلستان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده کرده‌ایم، افزود: موسسه مهرآفرینان جوان یکی از سمن‌هایی است که بدون هیچ چشم‌داشتی با تمام توان برای کمک به ما در این عرصه حاضر شده است.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در این جلسه با ارائه مطالبی پیرامون راهکارهای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: مهم‌ترین نکته در کنترل، پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی کانون خانواده است و بدون تردید اگر بخواهیم در این حوزه گامی برداریم باید به نقش خانواده به صورت جدی توجه کنیم.

اعظم علیپوری با بیان اینکه محبت کردن و عواطف درونی خانواده نقش موثری بر تقویت اعتماد نفس اعضا دارد، تصریح کرد: این اعتماد به نفس همچون سد محکمی در برابر ابتلا به آسیب‌های اجتماعی عمل خواهد کرد و مانع از گرایش فرزندان به سمت اعتیاد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توصیه همیشگی ما به خانواده و اقشار مختلف جامعه پرهیز از التهاب و ایجاد تنش در محیط خانواده است، ادامه داد: هرگونه تنش و التهابی در خانواده بدون تردید اثرات سوء خود را در درازمدت در رفتار و مسیر حرکتی اعضای خانواده در جامعه نشان خواهد داد.

گفتنی است در این همایش علاوه بر خانواده مددجویان زندانی شهرستان گنبدکاووس، علی‌اصغر رنجبر معاون قضایی اداره کل زندانهای استان گلستان، خسرو خلیلی دادستان شهرستان گنبدکاووس،  ترکمانی معاون اداره زندان گنبدکاووس، محمدرضا فشایی رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس، اصغر نودهی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان، سیف‌الله بیگ‌زاده بازرس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده زندانیان، فرزانه جعفری و حنیفه عصمتی رئیس اداره سیاسی و مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار