مراسم بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه در استان گلستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت امام‌زادگان و بقاع متبرکه گلستان برگزار شد
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ امامزادگان و بقاع متبرکه با محوریت شهادت امامزاده محمدبن زیدبن الحسن, در امامزادگان محمدبن زید(ع) و محمد بن جعفر صادق(ع) (آق امام) در شهرستان آزادشهر اظهار داشت: در ایران اسلامی 12 هزار 673 امامزاده وجود دارد که همه اینها با اولیاء و انبیاء در یک مسیر بوده و به مانند سازمان تشکل یافته در طول تاریخ, به جامعه دینی کمک کردند.

وی افزود: امامزادگان محور مبارزات یاران اهل بیت(ع) در مقابل مخالفان بوده و بسیاری از آنها حمایت از شکوه امامت را عهده دار بودند.

آیت‌الله یعقوبی تاکید کرد: امامزادگان تابلو نشان دادن مسیر درست به انسان‌ها هستند و ما باید با حضور در چنین مکان‌های مقدس آرامش یافته و از همت والا آنها در برافراشتن پرچم ناب محمدی( ص)  کمک بگیریم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: تجمع شما در امامزادگان, باور یک جریان اصیل در طول تاریخ است و نشان‌دهنده این است که ما راه مجاهدان فی‌سبیل الله را ادامه داده و در مقابل ظلم, ظالمان سکوت نکرده و با کرامت زندگی می‌کنیم و باید همین مسیر را به فرزندان خود آموزش دهیم.

‌حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی, مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: شبستان حسنیه امامزادگان آق امام توسعه خواهد یافت و ما امید داریم در حوزه‌های عمرانی که برای آرامش و آسایش مردم فعالیت می‌کنیم, کمک‌های مردمی هم داشته باشیم.

وی افزود: آسفالت محدوده پارکینیگ این امامزاده با اعتبار 20 میلیون تومان, ساخت آشپزخانه برای این امامزاده واجب التعظیم با اعتبار 30 میلیون در دستور کار است و امید داریم با هدف اینکه امامزادگان قطب فرهنگی و محل تجمع مردم است, فضای بازی برای استفاده فرزندان زائرین با هزینه بالغ بر 25 میلیون تومان ایجاد کنیم.

‌‌سهرابی تاکید کرد: 4 پروژه بزرگ آسفالت مسیر این امامزاده از جاده اصلی تا محل امامزاده, آبرسانی به امامزادگان آق‌امام و گازرسانی, روشنایی مسیر امامزاده از محل اعتبارات دولتی و بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده و بخش اعظم بقیه هزینه‌ها از محل نذورات مردمی بوده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار