فرمانده انتظامی استان گلستان عدم آگاهی کاربران در استفاده درست از فضای مجازی را زمینه‌ساز رشد این‌گونه جرائم دانست و گفت: جرائم فضای مجازی از ابتدای سال جاری در استان گلستان ۲۰ درصد رشد داشته است.

رشد جرائم فضای مجازی در استان

به گزارش گلستان24؛ به‌نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان با بیان اینکه متاسفانه مسئله اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی سلامت روحی و روانی و روابط خانوادگی را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار داشت: به علت گستردگی و فراگیری فضای مجازی استفاده از قابلیت‌ها و امکانات آن ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی علاوه بر فواید، دارای اثرات نامطلوب فراوان در جامعه شده است، تصریح کرد: استفاده نادرست از فضای مجازی سبب کم رنگ شدن ارتباطات اجتماعی و افزایش روحیه فردگرایی در جامعه می‌شود.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه متاسفانه هویت افراد در فضای مجازی می‌تواند جعلی و غیرواقعی باشد و گاها برخی افراد با همین هویت با دیگر کاربران وارد ارتباط و تبادل اطلاعات می شوند، تصریح کرد: در این میان برخی افراد سودجو وارد شبکه شده و با هویت جعلی سعی در برقراری ارتباط با افراد کرده و از این طریق اطلاعات شخصی افراد و حساب‌های بانکی آنان را سرقت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جرایم در دنیای امروز به سمت و سوی فضای مجازی در حال رشد است، اظهار داشت: عدم آشنایی کاربران با این فضا زمینه‌ساز رشد جرائم در جامعه است.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه به موازات افزایش ژرفا و وسعت جرائم فضای مجازی، دغدغه‌های مربوط به تاثیرات درست و نادرست این فضا در جامعه و در بین سازمان‌ها و نهادها نیز افزایش یافته است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم و جدید نیروی انتظامی برخورد با جرائم فضای مجازی است.

وی از افزایش 20 درصدی جرایم فضای مجازی در گلستان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین جرائم مربوط به این حوزه درباره برداشت‌های غیر مجاز و هتک حیثیت بوده است.

سردار جاویدان با تاکید بر اینکه دنیای فضای مجازی  نیازمند ارتقاء سواد رسانه‌ای و فرهنگ درست استفاده از این دنیای جدید است،  تاکید کرد: اگر سواد رسانه‌ای و فرهنگ درست استفاده از فضای مجازی را ارتقاء دهیم به همان میزان از وقوع این‌گونه جرائم در جامعه کاسته خواهد شد.

فرمانده انتظامی گلستان تحکیم و تقویت مبانی اعتقادی و فکری جامعه به ویژه جوانان و هنجارسازی‌های مثبت و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی و آگاه کردن خانواده از طریق بسیج همه امکانات و نیروها می‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار