رئیس اداره ثبت احوال گنبدکاووس خبر داد

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه همراه داشتن کارت ملی در جلسه کنکور الزامی نیست، گفت: کسانی که در نوبت دریافت کارت ملی هوشمند هستند از شناسنامه برای حضور در جلسه کنکور استفاده کنند.

«محمد» و «هلما» فراوان‌ترین نام‌های انتخابی گنبدی‌ها/ همراه داشتن کارت ملی در کنکور الزامی نیست

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ احمد مهماندوست در گنبدکاووس با اشاره به نزدیک شدن به موعد برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور و دغدغه و نگرانی برخی خانواده‌ها به دلیل عدم در اختیار داشتن کارت ملی فرزندانشان، اظهار کرد: این عده از عزیزان که برای تعویض کارت ملی و تبدیل آن به کارت ملی هوشمند اقدام کرده و به دلیل عدم دریافت کارت ملی جدید نگران حضور در جلسه کنکور هستند بدانند داشتن کارت ملی در این جلسه الزامی نیست.

وی با بیان اینکه داشتن شناسنامه به عنوان یک سند هویتی شاخص برای حضور در جلسه کنکور سراسری کفایت می‌کند، افزود: البته کسانی که اصرار به همراه داشتن کارت ملی در جلسه آزمون سراسری دارند می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت احوال رسید و ابلاغ‌نامه ملی دریافت کنند که این نامه تائید می‌کند این شخص با مشخصات مندرج در نامه به دلیل تعویض کارت ملی و آماده نشدن کارت جدید در حال حاضر این سند هویتی خود را در اختیار ندارد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس در ادامه با اشاره به اینکه در آمار ثبت شده این اداره از ابتدای سال فراوانی نام‌های «محمد» در پسران و «هلما» در دختران بیش از نامگذاری سایر اسامی بوده است، خاطرنشان کرد: توجه مردم به نام‌های معنادار و ارزشی همچنان در سطح شهرستان گنبدکاووس ملموس است.

مهماندوست با بیان اینکه در نوزادان پسر متولد شده از ابتدای سال در گنبدکاووس بیشترین نامها متعلق به اسامی «محمد»، «محمدامین»، «محمدصفا»، «محمدطه» و «علی» بوده است، ادامه داد: این آمار در بخش دختران نیز به ترتیب متعلق به نام‌های «هلما»، «مروه»، «فاطمه»، «اسرا» و «یسنی» بوده است.

 وی از کاهش محسوس زمان صدور شناسنامه در اداره ثبت احوال گنبدکاووس خبر داد و گفت: در تعویض شناسنامه‌های قدیمی و تبدیل آن به شناسنامه‌های پاسپورتی جدید نیز حداکثر 72 ساعت زمان طی خواهد شد که اگر مشکل خاصی در سامانه‌ها و پست محموله‌‌ها رخ ندهد به مراتب زمان کمتری از این مقدار نیز صرف خواهد شد.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس با انتقاد از رواج فرهنگ نادرست گرو گذاشتن مدارک هویتی افراد از جمله شناسنامه و کارت ملی در بسیاری از اماکن، فروشگاه‌ها و برخی معاملات اقتصادی، اضافه کرد: براساس قانون گرو گذاشتن کارت ملی و شناسنامه جرم محسوب شده و فردی که مرتکب این اقدام شده باشد مجرم محسوب خواهد شد.

مهماندوست با تقدیر از همکاری صمیمانه اداره پست شهرستان گنبدکاووس با اداره ثبت احوال، تاکید کرد: این اداره با وجود مشکلات و تنگناهای مالی طی قراردادی با اداره ثبت احوال تمامی اسناد هویتی افراد را به صورت پست سفارشی و با تضمین سلامت، صحت انتقال و ابلاغ تنها با مبلغ 30 هزار ریال برعهده گرفته است که با توجه به پراکندگی و گستردگی جغرافیایی شهرستان گنبدکاووس از «داشلی‌برون» تا روستاهای دهستان «فجر» و «باغلی ماراما» اقدامی بزرگ و ارزشمند به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار