ائمه جماعات استان گلستان در خطبه های نماز جمعه گفتند؛

برخی از ائمه جماعات استان گلستان در خطبه های نماز جمعه به برخی از مسائل روز و مهم کشور و مسائل بین المللی پرداختند.

نامه برخیها به آمریکا برای مذاکره نشان دهنده عدم دلسوزی آنان برای نظام و انقلاب است/تضعیف قوه قضائیه تضعیف امنیت و نظام است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ "حجت الاسلام محمود ترابی" امام جمعه شهرستان گنبدکاووس، با اشاره به فرا رسیدن روز قوۀ قضائیه اذعان کرد: اینکه بگوئیم مسائل عمومی چون شاکی ندارد قابل رسیدگی نیست در اسلام جایگاهی ندارد و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع، جلوگیری از نقض حریم ها و مهم شمردن و اقناع افکار عمومی را باید قوۀ قضائیه در نظر بگیرد.

emamjome22

* تضعیف قوه قضائیه تضعیف امنیت و نظام است

وی گفت: از سوی دیگر مردم و اشخاص نیز نباید دست به تضعیف دستگاه قضایی بزنند چرا که تضعیف این دستگاه ، امنیت ، عدالت اجتماعی و نظام را با ضعف مواجه می کند.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر ارادۀ قوی برای حل مشکلات در دولت و مجلس تاکید کردند و نسبت به برخی رفتار ها به ویژه پرداختن به یکدیگر و توهین در رسانه ها هشدار دادند.

حجت الاسلام ترابی به یادآوری این مسئله که در بخشی از بیکاری ها و عدم توسعه اقتصاد داخلی مردم خود موثر هستند تصریح کرد: بسیاری از ما خود در محل کار و فروشگاههای خود بیشتر به تبلیغ کالاهای خارجی می پردازیم و از سوی دیگر به عدم توفیق در تولید داخل و مشکلات اشتغال جوانان خرده می گیریم که نیاز است در این رابطه خود نیز اقداماتی انجام دهیم.

* نقش بیرونی کشورهای حامی تروریسم در FATF

وی در رابطه با تحمیل و طرح برخی معاهدات بین الملی از جمله پولشویی(fatf) به نقش بیرونی برخی کشور ها همچون عربستان که ریشه تروریسم دنیا در آنجاست اشاه کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در هر موردی باید خودمان قانون بنویسیم.

* گلایه ازعدم حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز در شهرستان ها

وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح یک گلایه گفت: طی 16 سال مدیریت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز کشور، در تمام شهرستان هایی که به عنوان امام جمعه بوده ایم حتی یکبار هم ایشان را در شهرستان ندیده ایم که البته این یک گلایه کشوری است و تنها در مورد گنبد مطرح نیست.

امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد: اگر قرار باشد آمریکا و عربستان و به ویژه اسرائیل که زیر تعهد هیچ معاهدۀ بین المللی از جمله NPT نرفته است داوری این میدان را کنند نباید خودمان طناب اعلام را بر گردن خود بیاویزیم.

وی در رابطه با حملات نظامی به بندر الحدیده یمن نیز گفت: این حملات یک آبروریزی بزرگ برای دشمنان بود که با ناکامی روبرو شدند و با تلفاتی که دادند، شکستی سنگین تر از تمام این سالها جنگ آنها با یمن است که نصیبشان شد.

323232

* درخواست برخی از افراد که خواهان مذاکره با آمریکا هستند، نشان داده است که دلسوز انقلاب و نظام نیستند

همچنین؛ حضرت آیت الله سید کاظم نور مفیدی امام جمعه شهر گرگان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگان خطاب به مردم با اشاره به درخواست برخی برای مذاکره با امریکا اظهار داشت: از سوی دیگر این افراد می‌خواهند ایران تسلیم شود و دلسوز نظام و انقلاب نیستند.

نماینده مردم گلستان در مجلستض خبرگان رهبری عنوان کرد: ترامپ در وقت منافع خودش را داشته باشد، بدون شک تعهدات خود را زیرپا می گذارد و برایش هیچ چیز و هیچ کس مهم نیست.

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر مبنا بر مذاکره باشد، ما پای مذاکره در برجام نشستیم و بزرگان دنیا همه بودند، اما به گفته مجامع بین‌المللی ما به تعهدات خود در قبال برجام عمل کردیم، اما آمریکا از برجام خارج شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: افرادی که دل سوخته ایران هستند، با شنیدن چنین حرف‌هایی متاثر می‌شوند و حتی دوستان خودشان هم این حرف‌ها را محکوم می‌کنند.

* مردم ، دولت و اصناف در برابر فشار ها وتحریمها ایستادگی کنند

آیت الله نورمفیدی به روز اصناف و بازاریان اشاره کرد و گفت: امروز کشور با توجه به تحریم‌های اقتصادی آمریکا که از جنگ نظامی بدتر است در شرایط سختی قرار دارد که نیاز است همه گروه‌ها اعم از مردم، دولت و بازاریان و اصناف در برای مقابله با این فشارها و تحریم‌ها در کنار هم باشند.

امام جمعه گرگان افزود: شرایط جنگ نظامی در منطقه وجود ندارد و دشمن می‌خواهد گلوی ایران را فشار دهد تا مردم در شرایط سخت تحریم، آستانه صبر و تحملشان به پایان برسد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در این شرایط برخی با خریدهای بزرگ، اهتکار و مسائل دیگر، اوضاع بازار را به هم می‌ریزند و در واقع در حال ریختن آب به آسیاب دشمن و کمک به چرخیدن سریع این آسیاب می‌کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از سوی دیگر تصمیم‌گیران کشور باید در یک شرایط متعادل ضروریات مردم از اقشار کم درآمد و متوسط را در اختیارشان قرار دهند تا گرانی تحمیلی دشمن کمر این اقشار را نشکند و اصناف و بازاریان نیز وظیفه دارند بازار را به صورت عادی مدیریت و جلوی گرانی را بگیرند، زیرا تصمیم یک ملت نشانه رشد آن و شاید هم ممکن است نشانه عقب ماندگی باشد.

* ما در کشور شاهد بحران آب هستیم

آیت الله نورمفیدی به مساله بحران آب به عنوان جنگ دوم و بحران 10 سال آینده در کشور اشاره کرد و گفت: هر چند استان ما یک استان کشاورزی است، اما بحران آب داریم که نیاز است در مصرف تقوا و خودنگهداری داشته باشیم.

امام جمعه گرگان افزود: مردم به خصوص زنان، باید در مصارفی از قبیل کشاورزی، مصارف خانگی و صنعتی خودشان به رشد و فرهنگ مصرف آب برسند، زیرا با زور و فشار نمی شود این مساله را کنترل کرد.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، تصریح کرد: مردم از دستگاه قضا انتظار دارند که با ورود به آنجا احساس آرامش، احقاق حق و ابطال باطل کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به میزان ورودی 400 هزار پرونده به دستگاه قضا در گلستان و 15 میلیون در کشور، اظهار داشت: با این آمار باید در یک کشور اسلامی، اشک ریخت و این پرونده‌ها نشان می‌دهد که تحمل مردم کم شده و اعتمادها کم شده و رسیدگی به این پرونده‌ها بسیار سخت است که به خوبی در کوتاه‌ترین زمان توسط قضات در حال انجام است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حمله نیروهای امارات و عربستان به بندر الحدیده در یمن به عنوان تنها راه ارتباطی انصارالله به خارج، گفت: با حمله به این منطقه مردم یمن در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌اند و متاسفانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به آنان نیز در این فشارها به حمله‌کنندگان کمک می‌کنند.

* امام جمعه روستای پیرواش آق قلا: وسوسه ها و نیرنگ های شیطان زیاد شده است

امام جمعه روستای پیرواش آق قلا گفت: پیامبر اکرم (ص) در جمع صحابه خود با قرائت این آیه فرمودند امروز دین شما کامل شد و از این به بعد جبرائیل امین به نزد ما برای نزول قران نمی آید با این سخن پیامبر صحابه ناراحت شدند اما پیامبر فرمودند من در میان شما 2 چیز را گزاشتم یکی ناطق است و دیگری ساکت است منظور از ناطق قرآن است ودیگری که ساکت است مرگ است.

"عبدالله آخوند سن سبلی" با اشاره به ویژگی مومنان گفت : مومنان و مسلمانان هر بار که به مشکلی برخورد کردند به قران و سنت رسول الله را بررسی میکنند و از آن درس و راهنمایی میگیرند ای مردم عزیز ، هرگاه که دل های شما سخت شد پس از همین مرگ عبرت بگیرید سنت خود را محکم دنبال کنید و هرچه که سنت به ما دستور میدهد را انجام دهیم تا در شمار مسلمانان و مومنان حقیقی قرار بگیریم هرکس از پیامبر پیروی کند قطعا از خداوند پیروی کرده است.

حاج آخوند سن سبلی در پایان گفت: نگه داشتن سنت در این زمان کار بسیار سختی است زیرا که وسوسه ها و نیرنگ های شیطان در این روزها زیاد شده و به گناه و اشتباه افتادن برای مسلمانان آسان شده است به همین دلیل اگر کسی بتواند به خوبی سنت های پیامبر دنبال کند ثوابی بیش از انتظار در انتظار او خواهد بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار