تربتی‌نژاد:

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: اینکه اگر دفاتر ثابتی در استان‌ها تاسیس شود تا کار نظارت بر انتخابات شوراها را انجام دهند، نتایج بهتری حاصل می‌‍شود.

تغییر ساز و کار نظارت بر انتخابات شوراها

به گزارش گلستان24؛نورمحمد تربتی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص لزوم اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: بنابر تجربه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، معتقدم قوانینی که در زمینه بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد، به قدری کلی و عمومی است که الزاما منجر به تایید افراد اصلح نمی‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابر قانون فعلی و استعلام از مراجع 4 گانه، صلاحیت افرادی تایید شد که در گذشته تخلف‌هایی را مرتکب شده‌اند که باید قانون در این زمینه اصلاح شود و بعنوان خود انتقادی معتقدم، افرادی که تایید شده‌اند، بعضا از صلاحیت کافی برخوردار نبودند.

وی افزود: در زمینه انتخاب شهرداران نیز معتقدم گزینه اصلح توسط شوراهای شهر انتخاب نمی‌شود زیرا رایزنی‌هایی بین گروه‌های اکثریت و اقلیت انجام می‌شود.

تربتی نژاد با بیان اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نمایندگان مجلس نیز ممکن است به صورت دوره‌ای تغییر کنند، ادامه داد: نمایندگان از تجربیات لازم برخوردار نیستند و من خودم در اواخر مسئولیتم احساس کردم که می‌توانم به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان گلستان، فعالیت خوبی داشته باشم.

رئیس هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گلستان با بیان اینکه اگر دفاتر ثابتی در استان‌ها تاسیس شود تا کار نظارت بر انتخابات شوراها را انجام دهند، نتایج بهتری حاصل می‌‍شود، گفت: در ساز و کار فعلی مسئولان هر دوره باید خود کسب تجربه کنند، در حالیکه شورای نگهبان دفاتر ثابتی دارد و از تجربیات سابق استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار