در راستای اجرای ماده 24 قانون معادن ؛

استاندار گلستان با انتقاد از عدم برگزاری جلسات هیات حل اختلاف معادن طی این مدت خاطرنشان کرد: عدم اطلاع از قانون منجر شد تا این جلسات تاکنون به شکل منظم برگزار نشود.

انتقاد استاندار گلستان از عدم برگزاری جلسات هیات حل اختلاف معادن

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  در راستای اجرای ماده 24 مکرر در قانون معادن کشور، موضوع هیات حل اختلاف معادن، جلسه هیأت حل اختلاف معادن استان عصر امروز سه شنبه 5 تیرماه در دفتر استاندار برگزار شد.

در این جلسه مشکلات مربوط به متقاضیان صدور پروانه اکتشاف ید و همچنین دارندگان پروانه اکتشاف و پروانه بهره برداری ید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار گلستان در این جلسه اظهار کرد: ماده 24 مکرر در قانون معادن، قانون محکمی است که می تواند اختلافات میان متقاضیان و سازمان صنعت، معدن، تجارت و دستگاه هایی که باید به موقع استعلامات لازم را پاسخ بدهند را رسیدگی نماید.

سید مناف هاشمی با انتقاد از عدم برگزاری این جلسات طی این مدت خاطرنشان کرد: عدم اطلاع از قانون منجر شد تا این جلسات تاکنون به شکل منظم برگزار نشود در حالیکه که باید در استان بر اساس اطلاعات دستگاههای ذیربط، تصمیمات درست گرفته شود.

وی با اشاره به موضوعات مطروحه در این جلسه گفت: چهار موضوع در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که در دو موضوع به تصمیم نهایی رسیدیم اما در 2 موضوع مربوط به اکتشافات، نیاز به بررسی های بیشتر وجود داشت که امیدواریم بتوانیم پس از انجام بررسی های لازم زیست محیطی و منابع طبیعی و .... ظرف یک ماه آینده در این دو مورد هم تصمیم گیری کنیم.

استاندار گلستان در پایان تصریح کرد: اکتشافات در حوزه ید می تواند رشد قابل توجهی داشته باشد و رقابت خوبی میان سرمایه گذاران ایجاد می کند که در ایجاد اشتغال استان مفید و مؤثر باشد اما با این وجود، ملاحظات زیست محیطی و منابع آب استان نباید نادیده گرفته شود.

لازم به ذکر است، با توجه به استراتژیک و منحصر به فرد بودن ماده معدنی ید در استان گلستان، رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاران این بخش از اولویت های اصلی استان است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار