امام جمعه گنبدکاووس:

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه دین اسلام به هیچ عنوان مخالف شادی و نشاط مردم نیست، گفت: برخی با اهداف شیطنت‌آمیز به دنبال ایجاد دوگانه شادی و دینداری هستند.

دانشجویان جهادی کارهای بر زمین مانده انقلاب را بردارند/ برخی به دنبال ایجاد دوگانه شادی و دینداری هستند

به گزارش گلستان 24 ؛   اردوهای جهادی به عنوان فرصتی مغتنم پیش‌روی دانشجویان بسیجی است تا پس از فراغت از درس و بحث دانشگاه با حضور در جمع مردم محروم روستاهای کمتر توسعه یافته ضمن تجربه شیرین خدمت به مردم با بخشی از مشکلات کشور از نزدیک آشنا شده و خود را برای آینده و درک مشکلات مردم در زمانی که بر مسند مدیریت‌ها قرار گرفته‌اند آماده کنند.

در آغاز دور جدیدی از اعزام گروه‌های جهادی دانشگاههای گنبدکاووس، جمعی از مسوولان ، فرماندهان و سرگروه‌های جهادی دانشگاه‌های گنبدکاووس با حضور در دفتر امام جمعه گنبدکاووس با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه گنبدکاووس در این دیدار با اشاره به اینکه اگر می‌خواهید در بطن مردم تاثیرگذار باشید باید خود را خدمتگزار مردم بدانید، گفت: اگر مردم شما را خدمتگزار خود بدانند بعد از آن است که حرف شما، رفتار شما، توصیه شما و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شما را خواهند پذیرفت.

حجت‌الاسلام محمود ترابی خطاب به گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی با بیان اینکه برای تاثیرگذاری بیشتر فرهنگی قبل از اقدامات فرهنگ محور یک خدمت شایسته به مردم روستاهای محروم کنید، افزود: البته این را هم بدانید که خود خدمت کردن به مردم امروز ترجمه همان کار فرهنگی تاثیر گذار است که رهبر معظم انقلاب از شما مطالبه کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه من از شما دانشجویان بسیجی می‌خواهم کارهای بر زمین مانده انقلاب را بردارید، خاطرنشان کرد: امروز کشور نیازمند حضور در صحنه همه آحاد ملت و اقشار مختلف جامعه است و بر همه ما واجب است که به مسوولان برای حل مشکلات مردم کمک کنیم.

* خدمت به مردم اوج شادمانی است

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه همین اردوهای جهادی و حضور در میان مردم باصفای روستاها خودش یک شادمانی و بهجت درونی برای دانشجویان خواهد آورد، ادامه داد: برخی گمان می‌کنند شادی فقط منحصر در موسیقی و برخی رفتارهای خاص است و این در حالی است که لذت و شادمانی واقعی در خدمت به مردم و البته برداشتن باری از دوش مردم است.

ترابی با بیان اینکه البته تاکید ما این است که همه بدانند دین اسلام به هیچ عنوان با شادمانی مردم در چارچوب اخلاق مخالف نیست، تصریح کرد: برخی عامدانه و با اهداف شوم پشت پرده در صدد هستند تا دینداری را در برابر نشاط مردم قرار داده و با ایجاد دوگانه دینداری و شادی به مطامع پلید خود برسند.

وی از دانشجویان بسیجی خواست لذت خدمت به مردم را برای همه دانشجویان تعریف و تببین کنند، گفت: شما وظیفه دارید مدل‌های درست شادمانی را طراحی و به جامعه ارائه دهید که یکی از آنها همین اردوهای جهادی با چاشنی خدمت به مردم محروم است.

مسوول بسیج دانشجویی شرق استان گلستان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در واقع تمرین خدمت به مردم و تهذیب نفس در دانشجویان است، اضافه کرد: دانشجویان بسیجی شهرستان گنبدکاووس امسال نیز همچون سالهای گذشته با احساس تکلیف اجتماعی نسبت به مردم محروم روستاهای کمتر توسعه یافته عازم اردوهای جهادی خواهند شد.

 

* اعزام دانشجویان به اردوهای جهادی در سه مرحله

محسن صبوری با بیان ایکه اعزام دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های گنبدکاووس به اردوهای جهادی در تابستان سال جاری در سه مرحله صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مرحله نخست این اعزام ها در دوم تیر با چهار گروه شامل 80 دانشجو صورت گرفته است و مرحله دوم و سوم این اعزام ها نیز در 25 تیر و 16 مردادماه آتی به مناطق محروم منطقه صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت گروه‌های خواهران بیشتر در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، هنری، فنی، مطالبه‌گری و مهارتی خواهد بود، افزود: گروه‌های برادران نیز به صورت عمده در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی متمرکز خواهد شد.

مسوول بسیج دانشجویی شرق استان گلستان هدف از برگزاری اردوهای جهادی را تحقق دو مولفه مهم دانست و گفت: این دو مولفه یکی خودسازی در شرایط سخت و محرومانه روستاها و دیگری کمک‌رسانی و خدمت به مردم و تقویت اعتماد و خودباوری از این طریق است.

مسوول قرارگاه علمی شهید احمدی روشن شرق استان گلستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از احصای مشکلات در دانشگاه‌ها و همچنین روستاهای محروم منطقه، تاکید کرد در هر دو بخش برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه مطالبه‌گری تخصصی از مسوولان و همچنین طراحی برنامه‌هایی برای محرومیت‌زدایی صورت گرفته است که به صورت مکتوب تقدیم می‌شود.

مهدی باقریان با اشاره به ضرورت کار علمی و تخصصی در برخورد با مشکلات، ادامه داد: در تلاش هستیم تا هسته‌های مطالبه‌گری تخصصی را با حضور دانشجویان بسیجی و کارشناسان هر عرصه در سطح شهرستان تشکیل دهیم تا بتوانیم به عنوان نمایندگان مردم حقوق آنها را از مسوولان مطالبه کرده و تا تحقق آن موضوع را دنبال کنیم.

گفتنی است در این نشست وحید باقرزاده مسوول پشتیبانی اردوهای جهادی گنبدکاووس، رویا تقی پور سرگروه جهادی، رضا فرهی فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه گنبدکاووس و میلاد کیوان‌فر مسوول گروه مطالبه‌گری اردوهای جهادی این شهرستان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار