مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور بر حل مشکل اقتصادی و معیشتی مردم به‌عنوان نخستین خواسته از دولت تأکید کردند.

بهبود مسائل اقتصادی نخستین خواسته مراجع تقلید؛ اولویت دولت امور معیشتی مردم باشد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  محمود واعظی در سفری به قم به نمایندگی از دولت دوازدهم با مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

مراجع تقلید در این دیدارها با اشاره به اهمیت توجه به مسائل اقتصادی مردم از دولت خواستند رفع دغدغه و نگرانی اقتصادی مردم در امور معیشتی و اقتصادی را در اولویت امور قرار گیرد و با اخلالگران اقتصادی برخوردی قاطع صورت گیرد

اولویت دولت باید زندگی و معیشت عامه مردم باشد

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نمی‌توان منکر شد که در همه‌جا و ازجمله دولت ضعف‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: با این اوصاف اما در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملاً خلاف است و همه باید از دولت حمایت کرده و در زمانی که دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: امروز زمان تسویه‌ حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست و اگر هم دولت در جایی ضعف دارد، همه باید کمک کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از هر زمان دیگری منزوی‌تر است و شاهد آن هستیم که در موضوع خروج آن‌ها از برجام حتی دوستان اروپایی‌شان نیز با آمریکایی‌ها همکاری نکردند و این مسئله خیلی مهم و نقطه قوت ماست، به‌ویژه آنکه دولت جدید آمریکا نشان داده است که تنها با ایران و برجام مشکل نداشته و با همه مشکل دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، شرایط امروز را یک امتحان تاریخی برای ملت ایران و دولت و نظام جمهوری اسلامی دانستند و ادامه داد: دولت در صدر اولویت‌های خود معیشت و زندگی عامه مردم را باید مراقبت کند و به‌گونه‌ای باشد که به دغدغه‌های اصلی مردم همانند ایجاد اشتغال بیشتر و مبارزه با قاچاق، مفاسد اقتصادی و گرانی اقلام اساسی، اهتمام بیشتری کند.

دولت با نظارت و اشراف دقیق با گرانی مقابله کند

آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط پیش‌آمده به دنبال مواضع جدید دولت آمریکا و خروج از برجام، اظهار داشت: وحدت رمز پیروزی و بقاء جمهوری اسلامی بوده و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که رابطه بین مردم با نظام و مسئولین با یکدیگر نزدیک‌تر و صمیمی‌تر باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: باید در برابر دشمنان کینه‌توزی که با همه توان در برابر ما ایستاده‌اند و امروز خباثت و کینه‌توزی خود را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده‌اند، یکدل و یک‌صدا بایستیم و دشمن را از تأثیر دشمنی‌اش بر جمهوری اسلامی مأیوس و ناامید کنیم و به این واسطه مشت محکمی بر دهان آن‌ها بکوبیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه "رئیس‌جمهور محترم فرزند حوزه و برخاسته از متن انقلاب هستند"، گفت: از دولت می‌خواهم با توجه به‌ضرورت مراقبت از وضعیت معیشت و زندگی عامه مردم، با نظارت و اشراف دقیق با گرانی مقابله کند.

وی همچنین تأکید کرد که مجموعه نظام، دولت و قوه قضاییه و سایر دستگاه‌ها باید با کسانی که در نظام اقتصادی اخلال می‌کنند، برخورد و آنان را مجازات کنند.

باید با تأمین مطالبات و نیازهای مردم رضایت آن‌ها را حاصل کنیم

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در این دیدار اظهار داشت: در وضعیت حاضر مهم‌ترین مسئله تقویت راه‌های انسجام و وحدت در داخل کشور است به‌گونه‌ای که اختلاف و افتراقی ایجاد نشود تا دشمن بتواند از آن سوءاستفاده کند.

مرجع تقلید شیعیان با درخواست ابلاغ سلام ایشان به رئیس‌جمهور، تصریح کرد: باید با تأمین مطالبات و نیازهای مردم رضایت آن‌ها را حاصل کنیم تا به‌عنوان مهم‌ترین پشتوانه نظام و مهم‌ترین رکن وحدت، همچنان حامی و پشتوانه اصلی نظام باشند و مسئولان نیز باید تحت نظر مقام معظم رهبری و با همدلی و هماهنگی یکدیگر، در این راستا تلاش خود را مضاعف کنند.

با مفسدان اقتصادی برخوردی قاطع صورت گیرد

آیت‌الله سبحانی نیز همچنین در دیدار واعظی ابراز کرد: در وضعیت جدیدی که برای کشور پیش‌آمده است باید تلاش کنیم با حفظ وحدت مردم را بیش‌ازپیش به آینده امیدوار کنیم که لازمه این مهم تأمین رضایت و مطالبات عامه مردم است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: ما در نظام جمهوری اسلامی همه سرنشینان یک کشتی هستیم و سرنوشت واحدی داریم، بنابراین باید اختلاف سلایق را کنار گذاشته و اگر مسئله‌ای وجود دارد نیز با گفت‌وگو حل‌وفصل شود.

آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: مشکلات امروز پیش‌روی نظام بیشتر از مشکلات سال‌های اول انقلاب و زمان جنگ نیست، اما باید برای عبور از این مشکلات سطح وحدت و همدلی بین مردم و نظام به سطح انسجام کشور در سال‌های اول انقلاب برسد که یک نکته بسیار مهم در وضعیت کنونی این است که با سوءاستفاده‌کنندگان از اوضاع امروز و مفسدان اقتصادی برخورد قانونی قاطع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به‌خوبی می‌دانم که آقای روحانی و همکارانشان در دولت یکی از سخت‌ترین دوران ریاست جمهوری در کشور را تجربه می‌کنند، اما یقیناً اگر با مفسدان اقتصادی قاطعانه مقابله کنند و اخبار آن را به اطلاع مردم برسانند، مردم به آینده امیدوار شده و قدردان دولت خواهند بود و جنگ روانی دشمن نیز هر قدر هم که شدید باشد، خنثی خواهد شد.

اجازه تفرقه‌افکنی به دشمن ندهیم

آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: وحدت، همواره یکی از اصولی‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای جامعه اسلامی بوده و است و امروز با توجه به تشدید هجمه‌های دشمنان بیش‌ازپیش به انسجام و همدلی نیاز داریم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یقیناً اگر در کنار هم باشیم از همه مشکلات هم عبور خواهیم کرد، افزود: وجود اختلاف‌نظر در جوامع امری کاملاً طبیعی است و اگر با حسن نیت و حسن نظر همراه باشد، بسیار هم سازنده است، اما اگر این اختلاف‌نظرها به سمت تفرقه پیش برود، بسیار مضر خواهد بود.

آیت‌الله شبیری زنجانی تصریح کرد: تفرقه‌افکنی روش فرعون بوده است که خداوند هم در قرآن کریم به آن اشاره کرده است که او برای پیشبرد نیات و اهداف باطل خویش مردم را فرقه فرقه می‌کرد و میانشان اختلاف می‌انداخت و از این اختلاف استفاده می‌کرد و دشمنان ما نیز امروز به دنبال یک چنین چیزی هستند و ما نباید اجازه بدهیم آن‌ها چنین فضایی را به وجود بیاورند و باید در کنار هم متحد و منسجم از اسلام و کشور دفاع کنیم.

وی همچنین از تلاش‌های دولت برای رسیدگی به محرومان و به‌ویژه تلاش برای پیشگیری از تأثیرگذاری فشارهای اقتصادی دشمن بر معیشت عامه مردم، تقدیر و تشکر نموده و برای دولت در این مسیر آرزوی موفقیت روزافزون کرد./تسنیم

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار