رئیس کل دادگستری گلستان گفت: متاسفانه اراده‌ای در بین مدیران برای برخورد با عاملان آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد.

نبود اراده مدیران گلستان در برخورد با آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی/ انتقاد شدید «هاشمیان» به وضعیت صدور مجوز سلاح شکاری

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  هادی هاشمیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان در خصوص آتش زدن بقایای طبیعی در استان، اظهار کرد: از دو سال گذشته اطلاع‌رسانی کردیم و نامه‌ای را به استاندار وقت و جدید ارسال کردیم، نامه به سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، منابع طبیعی و آبخیزداری استان، محیط زیست استان، فرمانداران ارسال شد و اعلام کردیم این اقدام جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همیشه دوستان گلایه می‌کردند که کسی در این بخش به ما کمک نمی‌کند و این سال‌ها بدون آنکه آنها به ما بگویند وارد عرصه شدیم و قانون نیز این عمل را جرم دانسته است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه اراده‌ای در بین مدیران برای برخورد با عاملان آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد.

هاشمیان گفت: عزیزان می‌خواهند در این هوای گرم به جای آنکه وارد میدان شوند و مسائل را پیگیری کنند، پشت میز و زیر کولر بنشینند و مسائل را مدیریت کنند.

*تا دهم خرداد ماه امسال فقط 3 پرونده آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی گزارش شد

وی اضافه کرد: در سال گذشته 26 پرونده در استان تشکیل شده که برخی از آنها رسیدگی شده و برای برخی حکم صادر شده و برخی نیز در حال رسیدگی است.

هاشمیان گفت: تا دهم خرداد ماه امسال فقط سه پرونده با این موضوع تشکیل شده و روزهای گذشته یک مورد را خودم مشاهده کردم و با دادستان هماهنگ کردم و دادستان شهر به همراه فرماندار و فرمانده انتظامی اقدامات لازم را برای دستگیری صاحب ملک کشاورزی انجام داده و پرونده در حال رسیدگی است.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در این بحث وجود دارد عدم اطلاع مردم به خصوص کشاورزان و روستائیان از قانون است و نمی‌دانند این اقدام جرم تلقی می‌شود و باید اطلاع‌رسانی در این بخش انجام شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تصریح کرد: از سوی دیگر کشاورزان می‌گویند به دلیل آنکه باید بلافاصله کشت بعدی را در زمین انجام دهند و دستگاه پیشرفته لازم در این بخش برای پودر کردن کاه و کلش وجود ندارد، آنها مجبور به آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی هستند.

هاشمیان بیان کرد: باید جهاد کشاورزی هم این دستگاه‌ها را خریداری و در اختیار کشاورزان قرار دهد تا شاهد این اقدام ناپسند در استان گلستان نباشیم و نیاز است در این بین رسانه‌ها وارد عمل شوند.

وی در بخش دیگری در خصوص وضعیت نگران‌کننده قتل‌ها با اسلحه شکاری در استان گلستان که غالب آنها سلاح غیرمجاز است، خاطرنشان کرد: ما از منتقدان این عرصه هستیم و متاسفانه در استان گلستان زمینه فروش اسلحه برای قاچاقچیان اسلحه فراهم است و تا زمانی که زمینه فروش وجود دارد قاچاقچیان و سودجویان این کار را ادامه می‌دهند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: تمام علمای شیعه و سنی فتوا داده‌اند که شکار در زمان اضطرار که برای قوت خانواده باشد مجاز است در غیر این صورت برای تفریح شرعا حرام است.

*در استان گلستان 30 هزار سلاح مجاز وجود دارد

هاشمیان اضافه کرد: در استان گلستان 30 هزار سلاح مجاز وجود دارد و ما به واحد صدور جواز سلاح در ارتش انتقاد کردیم که به هر فردی به سادگی جواز سلاح داده نشود و این موضوع در جلسه شورای تامین هم بحث شده و اعضای شورای تامین استان نیز نسبت به این صدور جواز فله‌ای سلاح اعتراض کردند.

وی بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده چندین باند قاچاق سلاح شناسایی و اعضای باند دستگیر شده و سلاح‌های آنها توقیف شده اما تعداد سلاح‌های کشف نشده‌ای هم وجود داشته که پیش از دستگیری، اعضای باند سلاح‌ها را به فروش رسانده‌اند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان تاکید کرد: عموم قتل‌هایی که در سال گذشته و امسال انجام شده با سلاح شکاری غیرمجاز بوده که بر اثر هیجان و عصبانیت بالا انجام شده و بلافاصله هم پشیمان شده‌اند و حتی مواردی از خودکشی همین قاتلان با همان سلاح پس از قتل هم وجود داشته است.

 هاشمیان گفت: ما برای کسانی که مرتکب جرائم علیه امنیت و آسایش مردم می‌شوند، مرتکب‌شدگان قاچاق سلاح و مهمات، مرتکب شدگان جرائم علیه نوامیس مردم مجازات شدید که در قانون دیده شده است را لحاظ می‌کنیم و به هیچ عنوان با این مجرمان مماشات نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار