رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۴۳ درصد وجه کلزاکاران گلستانی که حدود ۱۰۸ میلیارد تومان است، پرداخت شد.

۱۰۸ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان جوکار گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان24؛مختار مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا، گندم و جو و پرداخت وجه آن به کشاورزان از ابتدای خرید تاکنون اظهار داشت: بیش از 43 درصد از وجوه کلزاکاران که حدود 108میلیارد تومان است، به حساب آنها پرداخت شد.

وی تاکید کرد: از ابتدای فصل برداشت کلزا در استان گلستان بیش از 92 هزار و 427 تن کلزا در استان گلستان خریداری شدکه 43 درصد از وجوه آن که معادل 108میلیارد تومان است، به حساب آنها پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان گلستانی بیش از 120 هزار تن کلزا تولید کنند و استان گلستان در تولید دانه روغنی کلزا رتبه نخست کشور را دارد.

وی درباره خرید تضمینی گندم هم خاطر نشان کرد: گندم‌کاران گلستانی هم بیش از 330 هزار تن گندم خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دادند که تاکنون 73 میلیارد تومان از مطالبات آنها که معادل 29.5 درصد از طلب آنها پرداخت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطر نشان کرد: با خرید بیش از 25 هزار تن جو از کشاورزان 12 میلیارد تومان از طلب هم به حساب آنها پرداخت شد و بقیه هم به زودی پرداخت می‌شود.

مهاجر با اشاره به اینکه عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان گلستان ادامه دارد، افزود: امسال در بیش از 370 هزار هکتار از زمین‌های گلستان گندم کشت شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون و 400 هزار تن گندم برداشت شود که برای خرید تضمینی آن بیش از 110 مرکز در استان تا پایان فصل برداشت خرید را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان همچنین درباره تحویل گندم به مراکز هم گفت: با توجه به مشکل کشاورزان در تحویل گندم‌های خود به مراکز با دستور استاندار، کشاورزان می‌توانند بدون معرفی‌نامه از جهاد کشاورزی محصولات خود را تحویل دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار