با توجه به گرم شدن هوا در کشور و به تبع آن استان گلستان متاسفانه شاهد گرمای شدید و طاقت‌فرسایی در سطح استان هستیم و به نظر می‌رسد که قدرت‌نمایی فصل تابستان در استان گلستان همچنان ادامه دارد.

قدرت‌نمایی تابستان در گلستان ادامه دارد/ یکه‌تازی گرمای تابستان در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ با توجه به اینکه استان گلستان از ظرفیت‌های بسیار خوبی نظیر جنگل، کوه و دریا برخوردار است ولی با این وجود در فصل تابستان امسال شاهد افزایش دما در این خطه سرسبز شمالی هستیم و گویی تابستان در استان گلستان همچنان قدرت‌نمایی می‌کند و خودی نشان می‌دهد.

صبح امروز شاهد آسمان صاف در شهرستان گرگان بودیم و رطوبت نسبی 68 درصدی را در این شهرستان تجربه کردیم و جهت سرعت باد جنوب غربی، سرعت باد در سطح زمین سه متر بر ثانیه و دمای هوا در صبح امروز در شهرستان گرگان 22 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.

* گنبدکاووس با 44.3 درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه گلستان معرفی شد

بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان دمای هوای شهرستان گرگان در مقایسه با روز گذشته همین ساعت تغییر محسوسی پیدا نکرده است.

روز گذشته در حالیکه شهروندان گلستانی هوای بسیار گرمی را پشت‌سر گذاشتند، شهرستان گنبدکاووس با بیشینه دمای 44.3 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه استان گلستان معرفی شد.

حداکثر دمای شهرستان گرگان در روز گذشته 41 درجه سانتیگراد بالای صفر را نشان داد و همچنین در شب گذشته؛ مینیمم دمای شهرستان گرگان 21 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود.

*دمای گلستان 7 درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش می‌یابد/ قدرت‌نمایی تابستان در استان گلستان همچنان ادامه‌دار است

بر اساس اطلاعیه‌ای که هواشناسی استان گلستان اعلام کرده است انتظار داریم که دمای استان گلستان برای 24 ساعت آینده حدود پنج لغایت هفت درجه سانتیگراد بالای صفر افزایش یابد.

بر اساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان انتظار داریم که هوای استان گلستان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را تجربه کنیم.

به نظر می‌رسد قدرت‌نمایی تابستان در استان گلستان همچنان ادامه‌دار است و امروز نیز در سطح استان گلستان هوای نسبتا گرمی را تجربه خواهیم کرد.

* انتظار می‌رود دمای هوای گرگان در روز آینده به 42 درجه سانتیگراد برسد/ گرم‌ترین نقطه گلستان؛ دمای 45 درجه سانتیگراد را تجربه خواهد کرد

در روز آینده انتظار می‌رود که دمای هوای شهرستان گرگان به 42 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد و گرم‌ترین نقطه استان گلستان هم دمای 45 درجه سانتیگراد بالای صفر را تجربه خواهد کرد.

موج گرما در اواسط هفته جاری در استان گلستان حاکم خواهد بود و این موج گرما در سطح استان همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود از اواخر هفته جاری دمای استان گلستان به روال عادی خود باز گردد.

شهروندان گلستانی باید در راستای مصرف آب، برق دقت لازم را انجام دهند زیرا آب در سطح کشور با بحران جدی است و گلستان نیز از این امر مستثنی نبوده و نیست.

شهروندان گستانی باید استفاده از کولر را در ساعات اوج مصرف مدیریت کنند و همچنین با مدیریت درست آب بتوانیم تابستان امسال را با آرامش خاطر سپری کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار