مدیرعامل شرکت برق گلستان:

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از مردم خواست تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا خاموشی‌های گسترده در استان نداشته باشیم.

مردم صرفه‌جویی کنند خاموشی در گلستان نداریم/ پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تشویقی به مشترکان تجاری

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ علی نصیری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: روزهای گذشته برخی نقاط استان گلستان از نعمت برق محروم بودند که با صرفه‌جویی می‌توان در این راستا گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف برق در استان تاکید و تصریح کرد: سال گذشته پیک مصرف برق را در شرایطی گذراندیم که از 54 هزار مگاوات نزدیک به 10 هزار مگاوات از طریق سدهای نیروگاهی تأمین شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با اشاره به اینکه امسال منابع آبی بسیار پایین است این شرایط را بغرنج عنوان کرد و گفت: بیش از 5 هزار مگاوات از ظرفیت را نمی‌توانیم مصرف کنیم لذا مجبور هستیم مدیریت بار استراتژیک را داشته باشیم و مصرف برق را کنترل کنیم.

نصیری با اشاره به خاموشی‌های اخیر در برخی نقاط استان گلستان بیان کرد: ما اعتقاد داریم مدیریت مصرف برق را با تاکید بر صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی میزان تامین برق کشور را 55 هزار مگاوات دانست و ابراز کرد: در استان گلستان مشکلی در تأمین برق نداریم؛ اگر هر خانوار پنج الی 10 درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند در تأمین برق و جلوگیری از خاموشی مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از دستگاه‌های اجرایی خواست براساس مصوبه دولت مصرف خود را در زمینه برق کاهش دهند.

نصیری با قدردانی از اقدام استاندار گلستان در اجرای مصوبه دولت و جابجایی ساعات اداری افزود: ساعت اداری از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح الی 13 و 30 دقیقه است که در زمینه صرفه‌جویی موثر خواهد بود.

نصیری با بیان اینکه پیک شبکه از ساعت 13 الی 16 است، گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند از ساعت 12 به بعد تمامی وسایل سرمایشی را از مدار خارج کنند برای اینکه یک ساعت قبل از پایان ساعت اداری سرمایش تولید شده کافی است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی یکی از بزرگترین مشترکان شرکت توزیع نیروی برق هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی مخصوصا در هفته جاری به شرکت برق در مدیریت مصرف بهینه کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با تصریح اینکه مشترکان خانگی 50 درصد مصرف برق را تشکیل می‌دهند، افزود: ما هنوز نتوانستیم در این زمینه موفق عمل کنیم سال گذشته طرح ساعت به وقت گلستان اجرا شد اما فراگیر نشد.

نصیری با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف برق در استان بیان کرد: سرویس کردن کولر گازی حدود 10 الی 20 درصد مصرف برق را کاهش می‌دهد، درجه کولر روی 24 الی 26 تنظیم شود، لامپهای اضافی خاموش شود که این راهکارهای ساده از خاموشی‌های گسترده جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در تابستان یک‌هزار و 200 مگاوات و در زمستان 370 مگاوات است، افزود: در کل دنیا مقرون به صرفه نیست به خاطر دو ماه احداث نیروگاه و شبکه داشته باشند بلکه با صرفه‌جویی از هزینه‌های گزاف جلوگیری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان از رسانه‌ها خواست مدیریت مصرف را جدی بگیرند و گفت: هر یک مگاوات صرفه‌جویی در برق 2.3 مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد و اگر یک مگاوات صرفه جویی کنیم چندین کیلوگرم گاز Co2 کمتر به هوا تزریق می‌شود.

نصیری گفت: سال گذشته با 100 مگاوات صرفه‌جویی می‌توانیم 300 میلیارد تومان از هزینه‌های گزاف جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط بدی قرار داریم، افزود: در بخش صنایع، کشاورزی و تجاری تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی داشتیم 3 هزار و 500 کشاورز و صنایع و بخش تجاری با اداره برق تفاهم‌نامه داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان بیان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان تشویقی به صنایع، کشاورزان و مشترکان تجاری ارائه کردیم.

نصیری از بدهی سنگین نیروگاه علی‌آبادکتول به بانکها خبر داد و گفت: این نیروگاه از وزارت نیرو طلب دارد که تلاش شده این وضعیت به تعادل برسد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار